Lør 22/4: Tur med Tira på Høvikodden

Tira og jeg dro til Henie Onstad-senteret og parkerte der. Så gikk vi tur gjennom skogen, langs sjøen til den bygningen jeg jobbet i for mange år siden og så tilbake gjennom skogen. Det var mange andre som også nøt sol og sjø. Hadde tenkt å gå en tur rundt senteret, men da kom regnværet, så da dro vi isteden hjem igjen:

Lør 15/4: Tira på tur opp Eineåsen

Jeg skulle en kort tur innom Kolsås-senteret, og etterpå fortsatte Tira og jeg videre retning Eineåsen.

Jeg prøver alltid å gå en skogssti til toppen, men det er visst en stund siden vi har vært der, så vi måtte snu flere ganger. Det merkelige var at det var enda verre på vei tilbake, vi endte på gale stier hele tiden. Vi prøvde flere ganger å gå tilbake til kjerreveien,  trodde så at vi var på riktig sti og gikk videre, men endte tilslutt med å måtte gå helt tilbake til kjerreveien for å rekke hjem og feire påskeaften.

Tir 11/4: Blåveistur med Tira

Tira og jeg startet turen med å gå oppover Pilegrimsleden til gapahuken, og deretter fant vi en sølete traktorvei oppover,  kom inn på  midtre sti fra Steinskogen gravlund, bare for å gå opp til øvre sti og til utsikten på Gardlaushøgda. Det satt noen på utsiktspunktet, så da gikk vi enda litt lenger oppover til røsslyng og andre fjellplanter. Som vanlig – altfor mange bilder:

Fre 7/4: Tur på og ved Kalvøya med Tira

Tommy skulle i et møte i Sandvika, og Tira og jeg ble med, slik at han og Tira skulle kunne gå tur hjem igjen. Før den lange omvei-turen de gikk hjem igjen, rakk Tira og jeg se mye av Kalvøya. Jeg hadde kun min  gamle mobil til å ta bilder, men det var helt sommerfølelse ute, med et yrende folkeliv og med påsketrafikken i det fjerne, så det måtte bare foreviges: