Lør 22/7: Asker Museum og Holmen med Tira

Etter at Winnie ble syk igjen, har Tommy gått turer med Tira, og jeg har vært hjemme med Winnie. Nå er hun ganske frisk igjen, så på tide å komme seg ut igjen!

Egentlig hadde jeg en plan om å gå Semsvannet rundt med Tira, men plutselig kom sola, og det ble ganske varmt, så da svingte vi ned til Asker Museum isteden – mye bedre å gå i en skyggefull hage 🙂

 Hønene dukket plutselig opp, moro for Tira, og vi fikk trent mye på å sitte rolig og se på: 

           |  

Så dro vi videre til Holmen og gikk  nedover mot sjøen:

 Noen fiskere renset makrell på brygga, og måkene fikk restene:  Fem spurv/pilfink (?) sitter i buskene i forkant:     

  Det må være en stund siden jeg har gått eller kjørt nedover fra Holmensenteret, for jeg har ikke fått med meg at det har blitt bygget en ny, stor svømmehall: 

Trapper førte opp til taket, og naturligvis måtte vi opp der for å se på utsikten:

 

Det er hyggelig med en kommentar:

