Tir 11/7: Agilitytrening med Tira

Kveldstrening med Ann-Cathrin, Gro B, Kari og Tone. Vi forventet oss regnvær, men vi fikk utrolig nok oppholdsvær på hele treiningen 🙂

Hvite sirkelnr – en send og stikk-bane, og vi nådde aldri å trene på noe annet:
Jeg har hatt hofteproblemer igjen de siste dagene, og var usikker på om jeg var bra nok til å løpe, men måtte jo forsøke 🙂

Nr 3-4:
Begynte med å sende til wrap, og treningen på å sende mot hinder når jeg står i ro, må tas opp igjen!

Nr 5-6:
Her lå utfordringen! Burde ikke feiget ut, men gått inn for å få til blindbyttet, men var  for treg med å stikke fra 4 og løp ikke så fort jeg kan (får skylde på at jeg var redd for nye hofteproblemer).. Løper jeg for fullt idet Tira går inn i det rette røret, tror Tira hun skal rett fram, noe som er helt riktig forståelse av henne, og slik funket det for de fleste andre også.  Enten burde jeg trodd på at jeg skulle greie blindbyttet, eller senket farten før Tira løp inn i det rette røret for å indikere at hun ikke skal rett fram, for så å  løpe for fullt igjen mot venstre hopp for et bakbytte. Prøvde dette på siste forsøk, men timingen ble ikke riktig,

Nr 10-11:
Siden vi ikke tar slalåm, fikk jeg Tira til å sitte ved slutten av slalåmen, sørget til og med for litt  avstand, men også her feiget jeg ut og tok ikke det planlagte blindbyttet, men tok bakbytte, noe som ihvertfall fungerte bedre enn det forrige,

Resten av banen;
Resten gikk forholdsvis greit, selv om det hendte Tira droppet hoppet før mønet, men hun tok det bare jeg fikk korrigert min linje litt.

Husk:

  • Ikke kast ballen så langt, holder at den slippes ned.
  • Tren fremadsending til hinder/wrap når jeg står i ro
  • Må huske å trene mer på å ligge foran Tira på serpentiner
  • Må ta tak i Tira når vi er ferdige – tror jeg kan gå med henne løs til vi finner båndet, men hun finner for mange hun vil hilse på 😉

VIDEO:
Jeg glemte kameraet på første økt, så bare andre økt er med, og kameraet ble satt veldig langt unna for å får med hele banen.

Youtube: https://youtu.be/Dt5dDl5icCM
Vimeo: https://vimeo.com/225484549

Var veldig spent på hvordan hofteproblemene ville være dagen etter, men ingen problemer ::-D

 

 

 

 

 

 

Det er hyggelig med en kommentar:

