Tor 6/7: Agilitytrening + 5/7: Bilder av Tira i blomstereng

Tur før trening med Gro B, Kari og Monica. Tira bjeffer fortsatt på Balto, men det er bedring å spore 🙂 Til treningen kom også Elin.

Vi satte opp banen på gresset.

 

Siden vi ikke trener stige, fulgte jeg min egen nummerering, dvs. fra 1 til 7, og deretter rød strek.

De forskjellige fargede strekene var det vi trente på:

Tre mellom:
Egentlig en bane for doble blindbytter i starten, men med så stor avstand mellom hoppene,  prøvde jeg å bare senke armen (må bare passe på å ikke slenge armen i retning slalåmen….) istedenfor å bruke motsatt arm, som jeg ofte føler gjør det vanskeligere på fartsstrekninger.

Tre mellom med motsatt arm:
Prøvde dette etter øvre tunnel, dvs. før hopp 5, for der kunne jeg være mer i ro. Gikk ikke på første forsøk, men på neste 😉

«Gå mellom» på 5x-4x
Aner ikke hva betegnelsen på dette er, men hund og fører går mellom to hopp og foretar et blindbytte (idéen har jeg fått av en som trente hos Jenny Damm: – helt i starten: https://youtu.be/HdT0bo0ZfWI?t=16s ). Det begynner å funke fint med  Tira, så på tide å sende rundt første hopp og deretter sette hoppene litt nærmere hverandre.

Dobbelt blindbytte = grønn strek:
Vi fikk det til!!! Torde aldri prøve en gang til….

Vippetrening: 
Trener omtrent aldri vippe, så kommer ikke videre, men hun er ihvertfall ikke redd, og jeg vil ikke hun skal løpe til enden av vippa, så da er vel egentlig alt bra 🙂

Slalåm:
Hadde tenkt å trene slalåm, men gadd ikke ta ut grindene, så vi får trene hjemme.

Rundt eller avstand:
Ser på video at jeg slenger ut armen mot hopp 3, og selv om Tira funket fint på det, må jeg huske å bare holde armen rolig ute, ellers blir det signal for rundt….

VIDEO:
Youtube: https://youtu.be/yxHbrZnzgco
Vimeo: https://vimeo.com/224602944

 

Tur 5/7-17:
Igår gikk Tira og jeg en tur som startet i blomsterengen i enden av Neslia for så å fortsette til skogen rundt Dælivannet.  Jeg kjøpte ny Iphone for noen dager siden, og måtte teste ut den til å ta bilder med:

 

Måtte også teste Iphone til å ta video i mørk skog da Tira fikk se et ekorn:

Ble visst ingen bilder i skogen, bare da vi kom ut og så blå himmel igjen:

Trodde jeg tok video av en smilende Winnie da vi kom hjem, men det ble visst et bilde…: 

Lærer vel etterhvert 😉 Men – tror jeg skal ta med speilrefleksen til blomsterenga…..

 

 

 

Det er hyggelig med en kommentar:

