Man 3/7: Agilitytrening med Tira

Barbro, Gro B og jeg møttes til tur før trening. Heldigvis ikke like mye sol og varmt idag.

Banen var inspirert av Enya Habl’s trening i Odalen:
https://www.instagram.com/p/BRl-FZjgjsg/
Kan ikke si vi fikk det til like bra, men, men…

 

  •  Mitt mål var å rekke opp tidsnok til å ta blindbytte etter rett rør og å kunne stikke fra tidlig nok ved 11-12 til å rekke opp til rundt ved 14.
  • MÅ huske å si noe ved retningsendring!!!!
  • Tren på selvstendig 270 gr sving
  • Tren rundt fra avstand, og ved rundt – sleng armen ut mye tidligere før hoppet, og hold armen der.
  • Strevde veldig for å få Tira mellom hopp 10 og 11. Mens jeg prøvde, fant jeg ut at jeg var for treg, både med armsignal og med å rope på Tira. På videoen ser jeg at jeg også har lang arm for lenge og at kroppen er vendt for mye mot hopp 11, burde snudd meg litt vekk, men det merkelige var at Tira som alltid hører på banen, ikke enset meg, selv da jeg stoppet opp.  Sendte med motsatt arm over hopp 10, da gikk hun mellom før nr 11, men har jo vært flere signal som har fungert for å tre mellom.  Tror hun bare hadde en dag hvor hun hadde bestemt seg for å ta hopp 11 fra gal side 😉 Neste gang må jeg heller prøve å tre mellom et annet sted.
  • Slalåmtrening: Det har vært så varmt at jeg har ikke trent noe hjemme, og det merkes. Må komme i gang!

Ikke på video fordi batteriet ble tomt: 

  • 5-6-7: Prøvde flere varianter, funket best ved at jeg gikk mellom hoppene med et blindbytte (som på video). Prøvde også whisky cross, det fungerte også greit, men trenger mer trening.. Må også trene backlap!
  • 14-15-16: Fungerte veldig greit.
  • «Gå mellom» fra rødt rør nr 7, 10x, 11x – gikk også bra
  • Gul strek: Innkalling med kort sving til hopp før rør, gikk greit ved at jeg stod litt vendt mot henne.

VIDEO:

Youtube: https://youtu.be/IEWiHj8G2bw
Vimeo: https://vimeo.com/224115011

 

 

 

 

 

 

 

 

2 tanker på “Man 3/7: Agilitytrening med Tira

Det er hyggelig med en kommentar:

