Ons 14/6: Agilitytrening med Tira m/bilder

Agilitytrening med Barrbro fra kl 10. Det var plutselig sol og varmt, så godt å begynne tidlig.  På tid å prøve vippa igjen og Barbro er klar for slalåm i banen.

Starten av banen er fra en klasse 3-bane, og den delen av banen fikk vi til, mens vi på resten av banen fikk mer å jobbe med,. Vi har ikke trent vippe siden ifjor, så på tide å se om den er glemt, men ingen av hundene hadde glemt den i løpet av vinteren. Muren og lengden ble også satt inn i banen for å se om hundene husket disse hindrene, og det gjorde de 🙂

Vi bygde på gresset, og banen svingte fint utenom de nysnådde områdene:

TREN PÅ:

  • Blindbytte etter siste hopp på 180 gr sving (Tira blir ofte borte for meg)
  • Komme til riktig hånd (både på mandag og idag kom hun til gal hånd uten at jeg  skjønte hvorfor). Må vise tydeligere og friske opp litt igjen!
  • Mer blindbyttetrening, men MÅ huske å si noe når jeg bytter hånd eller skal bryte av linjen hennes. Først nå kom jeg på at jeg ikke sa noe…..
  • Framforbytter/blindbytter – bruker visst alltid blindbytter, kanskje på tide på trene framforbytter igjen.
  • Hinderdiskriminering/feller med rør
  • Motsatt arm når svinge vekk fra meg

VIDEO:

Youtube: https://youtu.be/xLdhYD3ZOP8
Vimeo: https://vimeo.com/221661436

Måtte ta bilder av hundene over muren – ikke så ofte vi har den ute:

 

Fornøyd hund fikk endelig trene vippa igjen:  

 

  Jeg vil ikke hun skal løpe helt til enden av vippa, og prøver minske slaget, vil ikke ha en hund til med skulderskade: : 

   

Det er hyggelig med en kommentar:

