Tor 4/5: Agilitytrening med Tira m/bilder

Endelig var Tira klar for agilitytrening igjen, selv om jeg nå må tenke på hvordan jeg sender henne inn i rør for å unngå problemer med kneet hennes.

Kurs i Asker gjorde at vi ble svært få (Siv-Kjersti, Barbro og jeg.)

Nøyaktig et halvt år siden forrige agilitytrening og alltid spennende å finne ut hva vi husker fra sist og om Tira har fått tilbake farten etter løpetiden i februar.

Farten var tilbake, herlig å se hvor ivrig hun var 🙂 «Rundt» var fullstendig glemt, men jeg var også altfor treg hver gang jeg skulle sende henne rundt, så det ble mye rundt-trening uten at det hjalp så veldig mye. Jeg burde nok sett videoen underveis, så kanskje jeg hadde skjønt hva jeg burde gjøre…..

 

Dagens enkle bane, hvor alt gikk greit, helt til Tira skule rundt hopp nr 5, der stoppet det opp hver gang.

Jeg hadde med også en mer avansert nummerering av samme bane, men det ble aldri bruk for den 😉

Treningsplanen ble veldig klar etter denne treningen:

  • Rundt – både for tysker, forced front cross med og uten Jaakko og dobbelt blindbytte (vi prøvde alle tre uten at noen av dem gikk like bra som ifjor).
  • Komme til blindbyttearm

Må huske:

  • Når flere føringsalternativer er briefet, bestem på forhånd hva jeg skal bruke!
  • Når jeg egentlig ikke orker løpe mer, ikke fortsett ved å løpe i tregt tempo!
  • Belønn i fart!

VIDEO:

Youtube: https://youtu.be/ItJSFS2TodU
Vimeo: https://vimeo.com/216235659

Bør kanskje ikke legge ut video når vi får til så lite, men etter at Tira har gått rart i omtrent hele vinter,  synes jeg det er så herlig å se at hun løper for fullt, og da får det ikke hjelpe at vi ikke får til noe 😉

 

Hadde også med speilrefleksen, men glemte å ta bilder til sola var nesten borte, så det ble ikke mange brukbare bilder:

     

Det er hyggelig med en kommentar:

