Lør 15/4: Tira på tur opp Eineåsen

Jeg skulle en kort tur innom Kolsås-senteret, og etterpå fortsatte Tira og jeg videre retning Eineåsen.

Jeg prøver alltid å gå en skogssti til toppen, men det er visst en stund siden vi har vært der, så vi måtte snu flere ganger. Det merkelige var at det var enda verre på vei tilbake, vi endte på gale stier hele tiden. Vi prøvde flere ganger å gå tilbake til kjerreveien,  trodde så at vi var på riktig sti og gikk videre, men endte tilslutt med å måtte gå helt tilbake til kjerreveien for å rekke hjem og feire påskeaften.

Etter turen med Millie og Malou har Tira virkelig lært å hoppe opp på alt av steiner, stubber og trestokker som passeres, noe som er perfekt for meg, så jeg slipper å ligge på bakken for å ta bilder:

Via  mange omveier kom vi tilslutt til utsikten:   

Mye vissen røsslyng på toppen, men ganske så fargerik likevel: 

To dager senere var det snø på bakken og på påskeliljene.

Winnie var på veldig tidlig tur i snøværet og koste seg inne med å se ut på snøen etterpå:

Det er hyggelig med en kommentar:

