Lør 11/3: På leting etter våren

Lørdag 11. mars la Tira og jeg ut på tur for å finne våren….

Onsdag 9. mars våknet vi opp til mer snø, og utsikten fra kjøkkenvinduet var igjen i bare sort, grått og hvitt: 

Lørdag 11. mars var det strålende sol og varmegrader, og siden Tommy hadde tatt bilder av blåveis dagen før, la Tira og jeg ut på tur for å finne våren.

Det smelter langs stien:

Jeg hadde glemt at det ikke var snø der jeg tok bilder,, og hadde «snø-innstilling» på kameraet, noe som førte til veldig lyse bilder, og det tok ganske lang tid før det gikk opp for meg…..: 


  Jeg lette etter blåveisplanter:


  Jeg fant endel knupper, men den utsprungne blåveisen uteble:


 Vi oppsøkte snøfrie områder – endelig litt mer farger på bildene:

Etter å ha lett forgjeves etter utsprunget blåveis, gikk vi videre inn i den delen av skogen hvor det er snø:

Den lille sporhunden går oppå skaren mens hun følger rådyrspor, og jeg følger etter:

Tira er ganske målbevisst, men må stadig vente på meg, for jeg kan ikke gå oppå skaren….:

Plutselig står den lille sporhunden helt i ro, og det er bare å se den veien snuta hennes peker, og der var det tre rådyr:

Vi gikk tilbake til sørsiden og til den snøfrie skogen, og endelig fant jeg årets første utsprungne blåveis:

DET ER VÅR!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Det er hyggelig med en kommentar:

