Ons 19/10: Agilitytrening med Tira

2016-komb43-ny

Barbro og jeg møttes til tur før trening kl 13. Vi var ikke helt sikre på været, men vi fikk opphold hele tiden og fin temperatur. Jeg var ikke hjemme igjen før kl 16:30, så vi fikk visst tiden til å gå.

Da vi hadde bygget banen, ble vi stående og tenke at her ble det mye løping, og vi ville ikke rekke fram til hvor vi ville være. Helt feil!  Intet problem å komme seg dit vi ville være! Man rekker mer enn man tror🙂

strek-1000-blaagraa-tynn

SLALÅM:
Jeg tok med to slalåmgjerder også idag og satte dem på inngang og utgang på 6 pinners slalåm. Vi brukte den grønne slalåmen, som har rosa og lilla pinner, og Tira som bare har trent på hvite pinner så langt, reagerte ikke på fargen.  6 pinner med gjerder på bare inngang og utgang gikk greit etter et morsomt første forsøk. På andre økt tok jeg av gjerdet på utgangen, og det var definitivt for tidlig.

2016-komb43-ny

TRE MELLOM:
Stakkars hund….. Jeg glemte helt at jeg skulle bruke motsatt arm også til å sende over hoppet – det husket jeg først da jeg var vel hjemme igjen….. Kanskje ikke så rart det ikke gikk så bra😉

Prøvde også doble blindbytter på tre mellom, og det gikk på første hoppet, men hopp nr 18 (sorte nr)  stod litt for nær 17, så der lønner det seg nok med motsatt arm.

DOBLE BLINDBYTTER:
Det ble flere steder å bruke doble blindbytter: Sorte nr: 3 og 6 og evt 17 (men ikke 18) og hvite nr 2 og 4.  Med unntak av nr 18 fikk jeg endelig til de doble blindbyttene!  Nå er det «bare» å få bedre timing…..

BAKBYTTER:
Det ble flere steder hvor vi testet både blindbytter, framforbytter og bakbytter, og det fløt ofte bedre med bakbyttene.

FØRING:
På hvit nr 8 prøvde vi mange alternativer:

  • Tysker (må stole mer på henne, for jeg tror ikke hun vil ta hoppet tilbake og løper ikke videre raskt nok, så hun ender i beina mine, men hun har visst lært å holde seg bak😉
  • Twist (tysker uten blindbytte) etterfulgt av bakbytte:  Funker, men hun mister mer fart.
  • Forced Front Cross med Jaakko i fart: Funker fint, bare jeg rekker fram….
  • Dobbelt blindbytte/Japan: Utrolig nok fikk jeg det til! Torde dermed ikke prøve mer enn én gang….. Må huske å gjøre ny førerarm mer tydelig!

VIDEO:

Youtube: https://youtu.be/EYnqPy3XdgM
Vimeo: https://vimeo.com/188209544

VIDEO AV BARBRO:
Barbro fikk til tre mellom og japan/doble blindbytter gikk SÅ bra:

 

 

 

 

 

Det er hyggelig med en kommentar:

