Ons 12/10: Agilitytrening med Tira

2016-komb24-stor-felt2-barbro

Det begynner visst å nærme seg vinter. Det var kaldt på trening idag, selv om Barbro og jeg møttes til tur før trening kl 13:30.  Vel – vi greide fint å holde varmen under treningen.

strek-1000-blaagraa-tynn

Vi startet med sirkelnummerne på nedenstående og trente firkantnummerne på andre økt: 2016-komb24-stor-felt2-barbro

TRE MELLOM:
Planen var å teste både motsatt arm og doble blindbytter på sirkelnr 3-4, men det ble «bare» doble blindbytter: Jeg kan jo bare ikke gi opp de doble blindbyttene, selv om jeg tror jeg har strevd med dem i hele sommer….. Jeg har skrevet i bloggen før at jeg må si noe før de doble blindbyttene, men har jeg husket det…. ? Nei…..Og jeg hadde prøvd veldig mange ganger idag før jeg endelig kom på det, men da jeg sa «Tira» akkurat idet jeg viste første arm, fungerte det veldig mye bedre! Nå må jeg bare få timingen riktigere….

FORCED FRONT CROSS 
På sirkelnr 12 ble det en uvant vinkel, og plutselig bruker jeg gal arm, og Tira skjønte ikke. Ingen hensikt å bruke FFC  ved 12, det var bare for å trene på det. Derimot mer hensikt på firkantnr 3, men må bli flinkere til å trene avstand på det.

TYSKER:
Det funker, men det er antagelig fordi Tira nesten har lært å hoppe over beina mine…. Jeg kommer meg ikke langt nok fram, så jeg må snart stole på at hun tar hoppet tilbake, men ikke alltid hun gjør det…. Tysker to ganger etterhverandre gikk også – om enn med et skrik😉

VIPPE:
For første gang gikk jeg raskt videre uten belønning på vippa, og det tok ikke lang tid før Tira fikk problemer. Hun spratt av vippa neste gang, og etter det ble vippa litt skummel, men det gikk seg til. Men – jeg bør nok belønne at hun blir på vippa en god stund til!

SLALÅM:
Bøylene på slalåmen på Skui har drept all Tiras fart hver gang vi har forsøkt, og jeg har jo ikke skjønt at det kan være så stor forskjell på dem og gjerdene jeg har hjemme. Jeg har trodd det må skyldes at vi hjemme fortsatt har 2 cm allé.  Idag hadde jeg tatt med gjerder til 4 pinners slalåm og satte den opp på gresset, og endelig gikk hun like raskt som hjemme, selv om det ikke var noen allé. På andre økt fjernet jeg siste gjerde, og hun tok likevel slalåmen😀

VIDEO:
Vimeo: https://vimeo.com/187468460
Y
outube:  https://youtu.be/VV4DjQblIBU

Hadde med kamera, men ingen bilder ble tatt på agilitybanen, men derimot etter treningen. Ingen sol idag, og jeg var ikke helt heldig med de manuelle innstillingene, så bedre å samle dem til ett bilde:

121016-lopendesheltier

 

 

Det er hyggelig med en kommentar:

