Man 12/9: Agilitytrening

2016-komb61

Barbro og jeg møttes kl 12 til tur og trening.

Fantastisk varm solskinnsdag etter en kald natt.

strek-1000-blaagraa-tynn2016-komb61

 

Tira kan nå i følge veterinæren få trene slakke svinger, så det ble mest mulig rette tunneler, ikke noe rundt-trening, men mye trening på blindbytter på sirkelnummerert bane.  Hadde jeg sett videoen underveis, skulle jeg fått mer styr på armene mine….

Endelig var Tira klar for å ta vippe alene, og vi tok den også i banen.

strek-1000-blaagraa-tynn

I tillegg ble det litt slalåmtrening på 2 x 4 pinner med bøyler. Lenge siden vi trente slalåm, også pga løse ledd etter løpetid, men tror ikke hun belaster mye galt i slalåmen. 

HUSK:

  • Trene på å ta hindre selv om jeg er langt foran
  • Unngå begge armer ut på blindbytter
  • Etter all fremadsendingstreningen: Nødvendig å trene på oppbremsing igjen for å indikere hun ikke skal fremover.
  • For tidlig å løpe fra på vippa – det burde jeg egentlig skjønt – kanskje lurt å få noen andre til å belønne.
  • Prøv å sette kameraet slik at jeg ser hva som kommer med i forgrunnen…..

VIDEO:
Det er vanskelig å se videokameraet med sola stående rett på, så andre økt hvor alt gikk mye bedre og jeg virkelig fikk opp farten, kom ikke på film, selv om jeg trodde jeg hadde trykket «rec»-knappen.

Vimeo:    https://vimeo.com/182448037
Youtube: https://youtu.be/38P-8CfF9Bw

Denne banen ble inspirert av en rask kooiker som også trener blindbytter på de tre hoppene – video her. 

 

 

Det er hyggelig med en kommentar:

