Man 1/8: Agilitytrening med Tira

2016-komb33Agilitytrening med Barbro på formiddagen.  Vi startet med tur, og Tira gikk langt bak, ingen antydning til å trave, så jeg var spent på om farten ville være borte på agilitybanen igjen.

En bane hvor det skulle være mulig å gjøre endel uten å måtte løpe, men det var pga kneet til Barbro, ikke pga Tira…..

strek-1000-blaagraa-tynn

2016-komb33Planen min var å fortsette fartstreningen med å trene det oransje røret med hopp før etter for å belønne krappe og raske svinger med draleke, og vi trente litt på det, men heldigvis virket Tira å ha mer fart også idag, selv om det fort dabbet av for oss begge  i sola.

Jeg satte opp videokameraet, men man må visst trykke på start-knappen også🙂 Fikk dermed ikke video av at vi endelig greide  japaner, så her er en svensk Instagramvideo av en svensk utøver som definitivt greier å utføre japaner  (vet ikke hva vi kaller det her i landet), men jeg må definitivt lære mer av svenskene!

Vi fulgte ingen nummerering, men trente på småting:

Må notere ned hvorfor det funket: 2016-komb33-video

Gul strek: God plass for Tira, dvs. hun får stor sving før hoppet, så da greide jeg endelig å gjøre japaner!

Blå strek: Prøvde også Forced Front cross med Jaakko – gikk bra.

Rød strek: Lur start for at jeg skal få tid til doble blindbytter! Endelig gikk det! Hoppene er forskjøvet i forhold til hverandre, noe jeg også tror gjorde det lettere å få til. Men – jeg må huske at jeg må snu øyeblikkelig!

Grønn strek: Fra fartstreningsskrivet jeg følger – stå i blindbytteposisjon ved rør 3 og sende inn i motsatt rørinngang av rett rør – funket utrolig bra!

Litt vippetrening ble det også – lenge siden sist, så vi startet på samme måte som sist.

MÅ HUSKE:

  • Jeg må tenke på hva jeg sier….!!!!. Vår fremkommando er «ja», og på videoen sier jeg «ja», og Tira fortsetter fram, men jeg  bremser for å hindre henne i å gå fram😦 Neste gang hadde jeg tenkt hun skal gå fram, og sier igjen «ja», men da går ikke Tira fram – hun har jo lært…. SÅ nyttig med video!
  • Jeg står ofte og venter når jeg sender henne mot et hopp istedenfor å trene på å stikke videre….

VIDEO:
Youtube: https://youtu.be/JVVSaEUT9A4
Vimeo: https://vimeo.com/177244612

 

 

 

 

Det er hyggelig med en kommentar:

