Tor 28/7: Agilitytrening med Tira

2016-komb44-ny

Trening på kvelden med  Gro A, Gro B, Kari, Malin og Sissel. Jeg hadde planlagt å fortsette fartstreningen med rett rør, og også legge til et buet rør før/etter, og tenkte trene litt for meg selv.  Ingen andre kom med banetegning, og flere ønsket seg fart og moro, så da foreslo jeg denne banetegningen.

strek-1000-blaagraa-tynn

2016-komb44-nyJeg rakk å bekymre meg for at Tira kanskje ikke var bra, og at det var grunnen til manglende fart på forrige trening,  men det må ha vært forrige torsdag og fredag, og ikke nå🙂

Allerede da jeg sendte Tira gjennom første røret skjønte jeg at farten var tilbake  :-)

Likevel fortsatte jeg fartstreningen, dvs. jeg trente bare rørene med ett/to hopp før/etter, for hun var ganske ukonsentrert, dvs. hun forsvant gjerne fra bli sittende for å hilse på de tobente😀

Forrige torsdag var det umulig å sende henne fra meg til et hopp når jeg stod i ro, men idag gikk det greit, men det begynner å bli endel småting vi bør trene mer på. Noe av det blir nok ikke før til vinteren, så jeg må lage en liste! Noe kan vi med fordel begynne med øyeblikkelig:

  • Sende mot et hopp hvor jeg skal løpe i motsatt retning må gjøres morsommere, og må bli så sikkert at jeg ikke må vente til hun satser før jeg kan løpe.
  • Bruke mer tricks på agilitybanen, bl.a. gå bakover, danse rundt, touch hånd, slalåm mellom beina.
  • Gå til sittende mellom beina mine må gjøres morsommere! Bruke leker!
  • Bruk bli sittende på tur! Belønn bli sittende med leker på trening – bare tørrfor er ikke bra nok!
  • Innkalling med leke.
  • Fremadsending – hun venter på meg når jeg kommer etter med leken – må enten kaste en ball eller få hjelp til å kaste.
  • Trene mer frem mot død leke.

VIDEO:
Ikke mye å se på, men herlig for meg å se forskjellen i fart forrige torsdag og idag😀

Youtube:    https://youtu.be/IP8dF42X3Zk  Vimeo: https://vimeo.com/176675184

 

 

Det er hyggelig med en kommentar:

