Fre 17/6: Agilitytrening med Tira

2016-komb35-ny

Malin hentet meg kl 10, og vi fikk en flott formiddagstrening i regnvær, med turrunden både før og etter.

Satte inn vippe som felthinder også denne gangen på denne banen, som vi bygde på gresset:

strek-1000-blaagraa-tynn

2016-komb35-ny

Jeg trente midtre bane uten felt og slalåm, men Tira prøvde seg på både vippa (snudd opp/ned), slalåmen, tok røde firkantnr 9 og 10 mens jeg stod igjen før 8, og reiste seg fra bli sittende. Hun har siste tiden vært ganske ukonsentrert i begynnelsen av hver trening, og slik var hun også idag, men som det har vært siste tiden, kom hun seg på andre økt. Jeg mistenker det er løpetiden som nærmer seg😉

Dagens trening: 

  • Husket: Ikke løpe opp til hopp 8, men stå igjen til Tira nærmer seg utgangen på røret og så sende. Funket fint – rakk dermed fint opp til å teste det meste på 8.
  • Prøvde mange varianter på 8, og de som funket best var tysker (husk: Ikke fronte, men snu meg), flip og forced front cross med jaakko – hun så ikke på røret🙂 Prøvde også dobbelt blindbytte (eller «japaner» som jeg har sett svenskene kalle dette), men jeg får ikke timingen riktig.
  • Tre mellom: Intet problem🙂
  • Layering av hopp 4 fra start gikk også veldig bra!
  • Forrige gang fant jeg ut at vi trengte trene sving på avstand, dvs. de to øverste hoppene. Har gjort det litt hjemme, og nå gikk det fint fra 5 til 1, men ikke motsatt vei, da tok hun hopp 5 fra gal side. Mye mer trening trengs, og med variasjon i å tre mellom/gå rundt!
  • Fremadsending tilslutt: Trente fra øverste hopp til hjul + motsatt vei: Med Malin og leke  i enden gikk det bedre og bedre, også så moro som hundene synes det er😀 Må gjøres mer!

Ingen video pga regnværet😉

w-110616-5405ny

 

 

 

 

Det er hyggelig med en kommentar:

