Ons 8/6: Agilitytrening med Tira

2016-komb25-ny

Kjempehyggelig å bli hentet så jeg får trent mens bilen bare  står parkert. Idag var det Malin jeg fikk sitte på med, og vi møtte Siv-Kjersti på Skui for tur før trening.

Valgfritt felthinder på denne banen, og vippa ble valgt. Tira og jeg trente midtre bane (røde firkantnummer, som var uten både vippe og slalåm):

strek-1000-blaagraa-tynn

2016-komb25-ny

RØDE FIRKANTNUMMER: 

Dobbelt blindbytte – igjen…..:
Denne gang før hopp 4, og da jeg bare endelig greide å foreta byttet raskt nok, dvs. øyeblikkelig etter at jeg  viste med venstre hånd, OG ga Tira plass, gikk alt så mye bedre.  De første gangene trodde jeg ikke Tira kom til å ta hopp 4 riktig, så jeg nølte før hjulet, noe som igjen gjorde at Tira bremset før rørinngangen. Da jeg greide stole på henne, løp hun videre til røret  🙂

På videoen ser jeg at jeg er altfor nær hopp 3 og altfor langt til venstre…. Må trene slike svinger (fra 2 til 3) så de kan gjøres mer på avstand!  Når jeg er så nær hopp 3 og så langt til venstre, kommer hun jo i beina på meg på et øyeblikk.

Wrap og flip:
Hadde egentlig en plan om å trene både tysker, forced front cross og backlap på hopp 10, men det ble aldri noe av. Først prøvde jeg det jeg trodde ville fungere, dvs. wrap. Helt riktig – det fungerte🙂 Så prøvde jeg flip, som ikke var like lett å få til, og aldri på første forsøk. Trodde likevel det ville være bedre der fordi det ga meg forsprang, og hun taklet det ihvertfall med større sideveis avstand enn før om ikke svingen ble særlig tight🙂 Må huske å stå litt etter hoppet! Må trene tighte svinger igjen!

VIDEO:
Første økt ble ikke filmet, og det som ble filmet, er ikke mye å se på, for det var nok på første økt jeg løp mest. På andre økt, er det mange forsøk på hoppene, veldig lærerikt for meg å se (bortsett fra at sol/skygge gjør opptaket vanskelig å se), men jeg er andre steder på videoen enn hva jeg tror mens jeg er på banen😉

Vimeo: https://vimeo.com/169938709  eller youtube: https://youtu.be/Y2oOU72m3R0

 

 

 

 

 

 

Det er hyggelig med en kommentar:

