Man 6/6: Agilitytrening med Tira

2016-komb31

Bilen er fortsatt ikke brukbar, men Siv Kjersti var snill og hentet meg for trening på Skui. Det ble en liten tur oppover til besøksgården før vi startet.

Det var mulig med både slalåm og et felthinder på planlagt bane, men vi valgte bare slalåm. Siden Tira ikke går slalåm ennå, hadde jeg min egen nummerering, se nedenfor.

strek-1000-blaagraa-tynn

2016-komb31-video

 

PLAN:

Doble blindbytter – nå enda enklere variant i håp om å snart få det til: Fra 3 til 4 og fra 9 til 10, og her hadde jeg god tid, og da gikk det endelig bedre!

Serpentiner hvor jeg skifter side: Gikk bra etter et par forsøk.

Fremadsending som avslutning (grønn strek):
Etter å ha svingt fra 5 til 6 mange ganger, var det ikke lett å få Tira til å fortsette fram til hjulet, og jeg var aldri raskt nok der.  Med litt hjelp gikk det🙂

strek-1000-blaagraa-tynn

2016-komb31-video2

Blindbytte etter 2 hopp i serpentiner,  var noe jeg ønsket trene på,  og jeg trodde jeg skulle greie å få det inn i banen, men ble altfor langt på etterskudd. Dermed trente jeg separat på dette, også for å finne ut hvor langt foran Tira jeg kunne være og likevel greie å få henne over hopp 1.  Jeg kunne ihvertfall gå langt nok fra henne til å greie wrap på nr 3.

Jeg prøvde også flip, men da foreslo Tira mange varianter, så slik vinkel for flip må trenes på.

Burde også kunnet prøve whisky, hvis jeg hadde kommet meg på høyre side av serpentineren, det må prøves en annen gang!

strek-1000-blaagraa-tynn

VIDEO:
Vimeo: https://vimeo.com/169725154  eller youtube: https://youtu.be/P06A6MkGop0:

strek-1000-blaagraa-tynn

Det var spådd både torden og lyn, men vi fikk sol:

060616-sol-L

 

 

 

 

 

Det er hyggelig med en kommentar:

