Ons 25/5: Agilitytrening med Tira

dobbelt-blindbytte-start-blog

Så er jeg igjen uten bil etter en skremmende opplevelse oppover de bratte bakkene mot Kristin Halle, hvor bilen oppførte seg som en kenguru. Jeg kom merkelig nok til toppen av alle bakkene, og fikk kjørt tilside. Vi kom aldri fram til Kristin, veldig synd for Winnies kne. Bilen, Winnie og jeg ble etter en times tid hentet av NAF og fraktet hjem – veldig kostbar måte å komme seg hjem på!

strek-1000-blaagraa-tynn

Barbro var så snill å hente meg til dagens trening, og det ble en varm dag hvor vi antagelig var minst like slitne i hodet som i kroppen, og hvor vi fikk trent på veldig mye, men fikk til laaaangt fra alt.

dobbelt-blindbytte-start-blog

MIDTRE TEGNING:

DOBBELT BLINDBYTTE på sorte hopp: Jeg fant en video på nettet som så ut til å være begynnende innlæring på dobbelt blindbytte, og siden jeg ikke har fått det til særlig bra før, tenkte jeg å begynne forfra. Hundens linje går omtrent rett fram i denne banen, men likevel strevde jeg veldig for å få det til. Idag stod jeg og snakket om at jeg må si noe når jeg skifter førerhånd, men husket jeg det etterpå?

FLIP: Vi trente flip på blå sirkelnr 2 – det går fremover!

WHISKY OG BLINDBYTTE – hvite sirkelnr: Whisky på nr 2, og blindbytte etter nr 4 – og jeg gikk helt i surr i hvor Tira skulle være etter nr 4, så vi fikk aldri til nr 5, men bortsett fra at hodet mitt ikke var med, gikk Tira bra, men jeg er også generelt for treg….

HØYRE TEGNING (flyttet to av hoppene litt nærmere hverandre)

Lenge siden vi har trent på å velge rørinnganger, og her fikk vi trent på det + blindbytter, og i tillegg var det mulig å legge til litt av det vi hadde trent på tidligere.

VIPPETRENING:

Vi har fortsatt vippa slik at den slår ned mot bordet med pute og tepper på, og Tira virker endelig tryggere og tryggere🙂

SLALÅMTRENING:

Vi satte opp 12 pinners slalåm med bøyler, men siden jeg hjemme har en helt spesiell alléslalåm med gjerder, hvor jeg føler jeg får fram farten bedre, trente vi bare slalåmen et par ganger.

Det gjorde vondt å løpe idag, så det ble sjelden mer enn 3-4 hindre ad gangen.

VIDEO:

Youtube:   https://youtu.be/wogfihK9hoc    eller Vimeo https://vimeo.com/168411543 :

 

 

 

 

 

Det er hyggelig med en kommentar:

