Tor 19/5: Agilitytrening med Tira

2016-komb28-staa-i-ro-litenJeg dro hjemmefra i oppholdsvær, men da jeg kom til Skui, begynte det å bøtte ned. Så kom sola fram, og vi rakk en liten tur og å bygge banen mens det var oppholdsvær. Men – så begynte regnværet for fullt igjen. Barbro trente i plaskværet, og greide passe på at jeg fikk nesten oppholdsvær på begge mine økter😉

Utrolig hva vi fikk trent til tross for at jeg følte vi var mer inne i bua enn ute på banen. Planen var en bane med minimalt med løping:

strek-1000-blaagraa-tynn

2016-komb28-staa-i-ro-liten

Nr 1:
Variasjon mellom å sende ut til ytre hopp og å sende fra rør til rør. Gikk veldig bra, men må huske å si Tiras navn hver gang når hun ikke skal ta hoppet (i tillegg til å senke armen).

Nr 2:
Måtte igjen prøve doble blindbytter, og ved at Barbro ropte «bytt», greide jeg det nå mellom de to første hoppene, men jeg var altfor treg til at det var mulig å få til doble blindbytter på de neste to hoppene. Ser så utrolig lett ut når jeg ser andre gjøre dette, f.eks. dette lille videoklippet : ‘https://youtu.be/rsqFCLos2hw?t=14s

Nr 3:
Flip: Må huske å senke knyttneve ned mot bakken før flip.

Nr 4:

  • Tysker: Får det til med et nødskrik, men bør trene mer selvstendig rundt og gradvis øke avstanden.
  • Jaakko: Fungerer fint, men jeg er ofte litt for treg der også.
  • Whisky Cross: Lurer på om vi har trent det bare med Tira på min venstre side i starten?

y-160516-4809L

Det er hyggelig med en kommentar:

