Fre 6/5: Agilitytrening med Tira

2016-komb21-speilv

Barbro, Martine og jeg møttes til tur før trening i et fantastisk vær. Plutselig har sommervarmen kommet, men litt vind, så ble ikke for varmt.

Siden kroppen ikke har fungert så bra siste tiden,  delte jeg banen opp i mange deler, og det funket veldig mye bedre for meg.

strek-1000-blaagraa-tynn

2016-komb21-speilv

Vi satte opp samme bane som sist, men i speilvendt versjon. Det var mye som ikke funket sist. Forrige gang ble det to disk på de 4 første hindrene, det ble det ikke idag, så det hjelper å trene 🙂

Hvite sirkelnummer: 

Dobbelt blindbytte: Som sist strevde jeg mellom 4 og 5. Idag var jeg flinkere til å stå igjen mens Tira var i rør 3 for å kunne løpe og sende mot 4, og denne gangen løp jeg ikke like sideveis, men kan fortsatt løpe mer rett fram, og ikke minst må jeg løpe mot 5, ikke vekk fra 5. Som sist gikk det doble blindbyttet uten problemer fra 10 til 11 – hundene får nok større sving der.

Flip: Det var nok ikke beste stedet å trene flip , for rør 7 lå ikke helt som sist, så Tira fikk for stor fart rett ut av røret. Wrap funket veldig mye bedre der, men jeg måtte jo likevel trene flip…..

Røde firkantnummer:

Forced Front Cross på hopp 1-2: På slutten av treningen fikk vi endelig til tight sving! Jeg stod langt ut fra vingen, og begynte nok å snu veeeldig mye tidligere enn jeg hadde trodd jeg måtte, dvs. Tira hadde knapt tatt to galoppsprang fra forrige hinder da jeg begynte å snu.

Backlap og Whisky Cross – hopp 3-4: Jeg fant raskt ut at å gå på oversiden av disse hoppene førte til at Tira tok røret. Vi prøvde først backlap, og det trenger veldig mye mer trening! Deretter prøvde vi Whisky Cross, og det gikk på første forsøk, så jeg måtte prøve en gang til, bare for å finne ut om det var flaks, men det gikk like bra neste gang 🙂

Tre mellom: Endelig mulig å trene på å bruke venstre arm (motsatt arm) til å sende og tre mellom, og endelig gikk det, selv om armbruken kan forbedres veldig!

Passere rørinngang – hopp 10-11: Framforbytte nærmest rørinngang hvor jeg beveger meg bakover, har jeg lenge hatt lyst til å teste, og det gikk forholdsvis greit.

Vippe og slalåm: Litt trening også på dette uten endringer fra sist.

strek-1000-blaagraa-tynnVIDEO: Youtube: https://youtu.be/V8kmbCoGRrk  eller Vimeo: https://vimeo.com/165626800 :

Det er hyggelig med en kommentar:

