Man 2/5: Agilitytrening med Tira

2016-komb21x

Barbro og jeg møttes til tur før trening, og Siv-Kjersti kom litt senere og ble med på treningen. WOW – for en utrolig lærerik trening! Jeg fikk ikke til så mye, men lærte desto mer!

Vi har veldig bra timing når det gjelder å få oppholdsvær på treningen, ikke like bra timing på agilitybanen😉

Kom mai du skjønne milde…… Vel – det var iskald vind, så jeg savnet både lue, hansker og vinterjakke!

strek-1000-blaagraa-tynn

Vi trente bare fartssirkel + hvite sirkelnummer, for den nummereringen ga oss mer enn nok å jobbe med!

2016-komb21xHuskeliste:

  • Linjen jeg setter hunden på overstyrer alt annet, dvs. min linje til rørinngang nr 3 må gå mot midten av røret, ikke mot rørinngangen.
  • Dobbelt blindbytte fra 4 til 5 og noen ganger også fra 10 til 11: Jeg har aldri fått det til før, men det hjelper forhåpentlig å trene! Prøve neste gang: Ha armen bakover (ikke mot røret) + løpe fremover (denne gangen løp jeg sideveis). Jeg må bli flinkere til å tro på at Tira følger signalet! Må sende og stikke så jeg er før Tira ved hopp 5.
  • Istedenfor en vanlig wrap på nr 8, fant vi ut vi skulle trene på «flip». Vel – det går sikkert bedre med mer trening det også…..
  • Vippe: Tira løp fint til enden av vippa første gang, men jeg  syntes hun bremset tidligere neste gang, men ser  ikke så ille ut på videoen som jeg trodde.
  • Slalåm: 8 pinner med bare ett sett bøyler gikk bra! Kunne sikkert lønne seg å trene litt hjemme, men foreløpig har ikke det blitt mer fordi Tommy og Tira er på lange hvitveisturer hver dag.
  • Ikke sett opp stativet med videokamera så banen sees gjennom slalåmen.
  • Flytt videokameraet når andre trener nærmere kameraet enn jeg gjør…..

Kroppen fungerte bare i starten, og deretter ble det veldig vondt å løpe, men gi seg, skal man jo ikke….. Siv-Kjersti prøvde løpe en fartsrunde med Tira, men Tira ble bare motvillig med, så for å få en bra avslutning, løp jeg enda en runde😀

VIDEO av alt vi ikke fikk til, og hvor Greg Derretts sitat «Great Dog, Shame about the handler» igjen preget treningen, men Tira har det moro, og det er det viktigste:

Youtube https://youtu.be/TfQlNXYq97Q eller Vimeo:

strek-1000-blaagraa-tynn

Løpeglede: 

w-020516-4449

w-020516-4452

w-020516-4472

w-020516-4477

w-020516-4523

w-020516-4488

w-020516-4514

Godbitglede:

w-020516-4507

w-020516-4446

w-020516-4460

w-020516-4464

Én tanke på “Man 2/5: Agilitytrening med Tira

  1. Morsomt å se på video. Da får jeg også bedre tid til å se hva du snakker om . men mye å lære for meg ang å se riktig handling der og da.
    Lykkelige hunder i hvert fall. De hadde raketter i r…. alle sammen🙂

    Likt av 1 person

Det er hyggelig med en kommentar:

