Tor 28/4 + fre 29/4: Agilitytrening med Tira

sissel-arendal

Tor 28/4: Regnvær var spådd i hele dag, og ihvertfall skulle det regne i kveld, men neida…. Barbro og jeg møttes til en liten tur før vi begynte å bære ut hindre til Simon Noels bane fra Arendal.  Tilsammen ble vi 8 hunder og 6 personer. I tillegg til banen ble mønet, hjulet og et par hopp satt på gresset.

Fre 29/4: Det regnet i natt, og det var snø på Kolsås på morgenen, men plutselig skinte sola, og Malin og jeg avtalte trening på Skui.

strek-1000-blaagraa-tynnTors 28/4:sissel-arendal
Det var visst bare én i Arendal som kom feilfri gjennom denne uttaksbanen, og det var ingen som greide det på vår trening heller.

Jeg greide tråkke over akkurat da vi skulle starte, så jeg torde ikke løpe noe særlig. Dette var en bane hvor man virkelig burde løpe, men jeg var flink til å dele opp, og fikk trent på mye likevel.

Blindbytte: Jeg sendte fra 2 til 3 og tenkte stikke,  men vi har trent for lite på den slags svinger, så jeg trodde ikke Tira ville ta hopp 3, så jeg stoppet, men naturligvis tok Tira hopp 3….. I blindbyttet før røret ser jeg ikke hvor Tira blir av, så jeg stoppet, men naturligvis var Tira i røret….. Jeg må begynne å stole på at hun leser signalene mine og ikke være så redd for at jeg kan komme til å sparke til henne! Og – jeg må huske å ta blindbyttet veldig nær neste hinder, da tror jeg at jeg har større sjanse til å se hvor hun blir av!

Resten gikk greit, og foten ble raskt bedre igjen.

Siden jeg ikke får kjøre bil når det er mørkt, tok jeg bare en runde på banen før jeg dro hjem.

strek-1000-blaagraa-tynn2916-290416

Fre 29/4:

Malin og jeg så an været før vi avtalte trening, og plutselig skinte sola🙂 Vi fikk trent utrolig mye på disse hindrene:

Forced Front cross hvor Malin bekreftet det jeg har trodd, jeg venter for lenge før jeg snur og Tira får stor sving.

Tysker: Begynner å gå bra hver gang, men jeg kommer meg ikke fort nok rundt vingen, noe som nok ofte fører til stor sving på Tira.

Wrap: Wrappene våre er ikke lenger tighte, så vi trenger mer trening på det!

Flip: Funker hver gang, men må utfordre mer, dvs. være i mer fart.

Slalåm: Jeg hadde satt opp 4 pinner, men denne gang bare med ett sett bøyler, og det gikk akkurat like bra som dobbelt sett!. Hun henter opp slalåminngangen veldig bra fra alle vinkler.

«Great Dog, shame about the handler»:

w-200416-3703X

 

 

Det er hyggelig med en kommentar:

