Tirs 19/4: Agilitytrening med Tira

2016-komb18

Bilen er fortsatt på verksted, men Barbro hentet meg,,så vi var klare for trening ca kl 16:30 på Skui, og også Siv Kjersti ble med på treningen.

Starten på hoppbanen torsdag så ut til å være en utfordring, så jeg prøvde ikke mye på den da, tenkte at det kunne vi trene på idag. Hadde lyst til å teste ut litt forskjellige løsninger på den, dvs. prøve litt handling jeg aldri har prøvd før men bare sett på video. Kan ikke si det gikk bra, men lærerikt og moro var det😀

strek-1000-blaagraa-tynn

2016-komb18

 

Huskeliste:

  • Timing precue for framforbytte: Tira leser det nå bra, men timingen min er sjelden god – må gjøres tidligere enn jeg tror!
  • Rett rør: Si noe når Tira ikke skal rett fram!!!
  • Si noe ved skifte av førerhånd ved både Drunken Japanese og Dobbelt blindbytte (foreløpig)
  • Jeg var så oppmerksom på at jeg ikke måtte være for nær hoppene på Drunken Japanese og Dobbelt blindbytte at jeg løp altfor langt vekk fra hoppene istedenfor fremover.
  • Ifjor trente vi Reverse Spin, men lurer på om dette er det samme som Drunken Japanese.
  • Vanlig tre mellom med motsatt arm rakk jeg aldri prøve.
  • Planen var også å prøve litt på forced front cross i fart, både med jaakko og uten, men det rakk vi aldri.
  • Tira løp nok rett inn i veggen på det buede røret første gangen og ristet mye på hodet da hun kom ut, men kom seg raskt igjen. Må huske å massere jevnlig til vi skal til kiropraktor.
  • Vippe: Endelig vippetrening igjen etter ett og et halvt års opphold. Vi tok ut bordet, som Barbro la puter og tepper oppå, slik at nedslaget ble dempet. Ganske høyt ned til lavt bord likevel, men funket veldig bra! Bare synd Tira ikke kan få andre godbiter enn sitt allergifór, noe som gjør at vi må ha svært korte økter på vippetreningen.
  • Slalåm: Hjemme har jeg trent 2 x 2 slalåm de siste tre kveldene, dvs. vi trener nå på 2 sett á 2 pinner. På dagens trening trente vi 4 pinner med bøyler. Antagelig setter jeg også opp en tredje variant med gjerder hjemme.  Det er sikkert ikke mange som prøver ut flere forskjellige innlæringsmåter samtidig  ;-)

strek-1000-blaagraa-tynnVIDEO
Denne videoen burde egentlig ingen se, dvs. ikke mye å se på siden det meste går galt, men jeg ser en glad hund😀   Dessuten – videoen gjør det mye lettere for meg å se hva jeg gjør galt, og det er MYE som går galt, og forhåpentlig ser jeg bedring neste gang!

Vimeo: https://vimeo.com/163479650  eller youtube:

Det er hyggelig med en kommentar:

