Man 11/4: Agilitytrening med Tira

2016-komb14

Barbro med Millie og Malou og jeg med Tira møttes igjen til tur før trening. Vi hadde en blanding av opphold, sol, regn og hagl på dagens trening, men vi ventet i bua under haglskura🙂

Mesteparten av hindrene er fortsatt i ridehallen, men jamen får vi trent mye på 5 hopp + et kort rør: Innkalling på 3 hopp, fremadsending på 4 hopp, wraps med og uten blindbytte, bakbytte, framforbytte, flip, forced front cross, tysker, city/highway + blindbytter. Jeg droppet tysker idag, ville prøve å få til timingen på forced front cross, og det går fremover🙂

strek-1000-blaagraa-tynn

2016-komb14

HUSKELISTE: 

  • Ikke løp med flagrende jakke
  • Si «rundt» når Tira skal rundt et hopp + ikke stå i veien så hun ikke ser hoppet
  • Hvis hun ikke skal videre fram på logisk rett fram strekning – si noe!
  • Rull inn tauet på leken ved flip  – ellers blir det veldig høye armbevegelser
  • Når jeg skal ta blindbytte etter rørutgang hvor hun skal svinge, må jeg gi plass til Tira – flere ganger så jeg ikke hvor hun var.
  • Husk å trene på å se på henne ved innkalling (hun startet et par ganger ved at jeg så på henne idag).
  • Forced Front Cross går fremover
  • Flip gikk forbausende lett å få til
  • Hun husket bakbytte fra ifjor
  • Trenger mer fremadsendingstrening!

strek-1000-blaagraa-tynn

VIDEO:

Vimeo: https://vimeo.com/162486560 eller youtube:

 

 

 

 

 

Det er hyggelig med en kommentar:

