Blogge eller ikke…..

w-311214-9210

Jeg har en stund tenkt at det er på tide å slutte å blogge offentlig, dvs. jeg tenkte fortsette å dokumentere trening, men droppe alt annet.

I følge statistikken har bloggen/agilitysiden min hatt noen tusen flere visninger i 2015 enn de foregående årene, så best å gi seg på topp🙂

strek-1000-blaagraa-tynn

For en stund siden startet jeg  å skrive en privat dagbok, og dermed har det ikke blitt noe vanlig blogginnlegg om førjulsselskapet, julefeiringen, at Winnie har skadet seg, alle turene Tommy har gått, de få turene vi har gått, om pus  eller om nyttårsaften.

1. januar 2016 fikk jeg dette, og tenkte at nå er det virkelig på tide å gi seg:

wordpress

1. januar 2016 leste jeg Ingeborgs blogg, hun skriver om bloggen sin:

  • «Takket være den har jeg år med minner samlet på et sted.»
  • «Jeg begynte å dokumentere i første omgang for at jeg selv kunne følge med på egen progresjon, samtidig løfte meg opp med gode minner på tyngre dager.»

2015 ble ikke slik jeg hadde verken håpet eller regnet med, men til tross for mine synsproblemer, Tiras langvarige mageproblemer og Winnies halting, står det i bloggen også mange gode minner fra 2015 som jeg stadig titter tilbake på, spesielt på tyngre dager. Har tittet mye den siste tiden, for vi har ikke fått den beste avslutningen på 2015 – problemene står litt i kø for tiden.

1. januar 2016 leste jeg det beste nyttårsforsettet jeg har sett, skrevet på facebook av Benedicte:
«Mitt nyttårsforsett er å nyte de små hverdagsøyeblikkene på den 366 dager lange reisen som utgjør 2016! Vil du slå følge?»

Ja, jeg vil være med! Men – de små og hyggelige øyeblikkene må jo dokumenteres, også med bilder og video, for ellers husker jeg dem jo ikke….

Nyttårsaften var bra, så den må dokumenteres:
Tommy gikk godt over 12 km med Tira fordelt på to turer i håp om at hun skulle sove seg gjennom nyttårsaften  – det gjorde hun🙂

Verre med Winnie som ikke kan gå tur, men jeg startet treningen med tricks med henne, og hun var ihvertfall sliten da vi sluttet – jeg også🙂

Nyttårsaften gikk bra med unntak av ved 18-tiden, hvor Winnie ristet og skalv fordi vi ennå ikke hadde tenkt tanken å sette radioene på for fullt. Da alle radio og TV stod på full lydstyrke, sov hun avslappet helt til midnatt. Ved midnatt våknet begge to av alt bråket ute. Jeg hadde på forhånd funnet fram Nina Ottosen-leker, og da glemte også Winnie at fyrverkeriet smalt så huset ristet🙂

Tommys bilder fra turene på nyttårsaften, hvor det første bildet viser hvor glatte turveiene er, og det andre bildet hvor lite snø vi har. Om et års tid lurer jeg sikkert på hvordan det var ifjor…:

Pus camperer hos oss for tiden, og hun er den første firbente her i huset som har skjønt hva en hundeseng kan brukes til:

 

 

 

 

6 tanker på “Blogge eller ikke…..

  1. Herlig skrevet innlegg, jeg forstår så godt hva du mener selvom jeg kommer til å savne å ha bloggen å følge dere med. Men bloggen (dokumenteringen) har gitt så mange gode ting å se tilbake på så er fullt forståelig og beundringsverdig å ha en sånn slutt (gi seg på topp med en knallgodt skrevet innlegg). Har vært utrolig gøy å lese om dere😀

    Likt av 1 person

Det er hyggelig med en kommentar:

