Nov + des 2015: Turer, løping og leking


w-002

  • Mobilbilder fra noen av turene vi har gått i november og desember.
  • Harrytur til Strømstad med Tommy og Morten
  • Ny kontroll på Ullevål = 2 nye øyeoperasjoner på nyåret.
  • Winnie har taklet turer på 4,5 km
    • GOD JUL!!!

strek-1000-blaagraa-tynn

 

Onsdag 18/11: TUR

Tommy på tur med Winnie, som endelig begynner å takle turer på 3-4 km uten å halte:

Fredag 20/11: GOLFBANEN MED BARBRO
Så ble det kuldegrader igjen. Tira og jeg ble med Barbro og Millie & Malou på golfbanen, hvor tre hunder løp og løp:

Youtube: https://youtu.be/CT-JTsnYzGE
Vimeo: https://vimeo.com/146446787

Lørdag 21/11: TUR
Tommy gikk tur med begge hundene:

Søndag 22/11: TUR
Jeg på skogstur med Tira: 
w-221115-010

Tirsdag 23/11: KJEMPEGLATT!
Speilblanke veier pga underkjølt regn, til og med gressplenen var glatt. Bilde fra Tommys sykkeltur til jobb tidlig på morgenen:
w-007

Fredag 27/11: BLACK FRIDAY-HANDLING….
Handletur på helt gal dag, dvs. det var Black Friday og kjempekøer! Hele dagen gikk, men vi fikk kjøpt bl.a. ny oppvaskmaskin og noen skuffseksjoner til kjøkkenet som vi har begynt å pusse opp.

Lørdag 28/11: TUR
Tommy på tur med Winnie:
w-281115-winnieJeg på tur med Tira i nydelig vær:

Onsdag 2/12: TUR MED GRO
Et lite snødryss på morgenen, men det gikk over til lett regn og tåke. Gro hentet meg, og Tira og jeg ble med på tur med Gro, Tilly og Izzy, og det ble mye løping på golfbanen igjen, samt en liten runde også i skogen:
w-002

Gro tok et par bilder av Tira og meg:


 Gro, Tilly og Izzy på golfbanen:

w-004

Lørdag 5/12: TUR
«Synne» har ført med seg vind og masse regn, og også mange varmegrader, men ellers har vi sluppet veldig lett unna.  Det var 10 varmegrader da Tira og jeg gikk ca 5 km tur i skogen

w-051215-010Søndag 6/12: TURER + JULEBAKST
Tommy gikk vel 3 km med Winnie tidlig på morgenen og 11 km med Tira på dagen til «Lille Gråmagan»:

Julekakene var i boks, trodde jeg, men plutselig var noen bokser nesten tomme, og jeg måtte sette i gang og bake på nytt – «same procedure as last year».. Idag ble det Sarah Bernhard og Marvposteier – begge oppbevares i fryser og er ikke like lett tilgjengelig….

Mandag 7/12: VIDARS BURSDAG
Vidars bursdag, fint vær og fin teppetørk, noe vi virkelig trengte etter at Winnie hadde hatt problemer med magen på natta! Vi gikk en liten formiddagstur med hundene, men Tommy syntes ikke det var nok, så han og Tira løp noen kilometer på ettermiddagen. Hyggelig bursdagsfeiring med Tommy og Morten på kvelden.

Onsdag 9/12: BIL IGJEN🙂
Endelig kjørte jeg bil igjen etter siste operasjon🙂 Det ble en tur til Slependen på julegaveinnkjøp. Det har blitt mange kveldsturer på hundene med Tommy siste tiden, og denne kvelden var intet unntak: 6 km ble det på Tira.

Torsdag 10/12: STYREMØTE I RAKKESTAD
Winnie hadde mageproblemer og tok det med ro. Mens jeg var i hyggelig styremøte hos Beate i Rakkestad, gikk Tommy 7 km hodelykttur med Tira på kvelden:

w-002

Fredag 11/12:  TUR
Formiddagstur på Sauejordet med begge hundene, og det ble veldig klart at Tira har fått løpetid.

Lørdag 12/12: TUR
Tommy startet dagen med først 4 km tur med Winnie (fra kl 6 på morgenen) og deretter gikk han 7 km skogstur med Tira i soloppgangen:

Søndag 13/12: TUR
Same procedure as ……. Tommy gikk morgenturer og kveldsturer med hundene også idag – morgenturen ble 2 km med Winnie og 6 km med Tira.

Mandag 14/12: ULLEVÅL
Jeg hadde time på Ullevål for å sjekke hvorfor synet mitt har blitt dårligere, og dro avgårde med T-bane og buss tidlig på morgenen. Heldigvis fant legen ut at et par øyeoperasjoner til vil bedre dette, og mente det kunne skje på nyåret. Ingen vits å kjøpe nye briller, sa han, for etter disse to operasjonene vil alt endre seg igjen.

Etter Ullevål tok jeg en handlerunde på Majorstua – mange, mange år siden jeg gikk der sist! Bl.a. kjøpte jeg enda en ny fotobag i håp om at den skal få meg til å ta med speilrefleksen på tur….

Tommy gikk 7 km hodelykttur med Tira også i kveld, og Tira fant rådyr også da, og jeg fikk se video av Tira som stormet avgårde inn i skogen i mørket…. Vi har visst fått en liten jakthund som lukter seg fram til rådyr. Her et bilde fra hodelyktturen – det ER mørkt i skogen:

w-001

Tirsdag 15/12: DET SNØR
Godt Vidar startet oljefyringen igår,, for idag var det 8-9 kuldegrader. Det snør, det snør….

Onsdag 16/12: TUR
Vidar og jeg gikk formiddagstur med hundene på/til maurtueveien, 4,5 km uten halting på Winnie. Tommy gikk ytterligere 5 km med Tira på kvelden, og bildet viser vel omtrent det som kom av snø:

w-161215-tira

Torsdag 17/12: STRØMSTAD
Morten, Tommy og jeg dro på Harrytur til Strømstad i plaskende pøsregn. Glatte veier mange steder, men ikke der vi kjørte.

Lørdag 19/12: PAPPA 100 ÅR
Min pappa ville blitt 100 år idag, men han ble borte så altfor tidlig. Morten kom, og han, Vidar, jeg og Tira gikk til kirkegården og tente lys – kjempeglatt å gå de fleste steder! Tommy gikk 4,5 km med Winnie og 8 km med Tira.

Søn 20/12: SNART JUL
Tommy har fortsatt å gå med begge hundene de siste dagene, mens jeg konsentrerer meg om juleforberedelser. Julekakene er bakt (og og mye er spist opp), juletreet er pyntet, julegavene er nesten ferdig pakket, de vel 100 julenissene har inntatt stua, men kjøkkenet er under nedrivining og den nye oppvaskmaskinen står i stua. Veldig spent på om alt er på riktig plass innen førjulselskapet vi skal ha 22/12…..

Det er slitsomt med julestria: 

w-281115-9121winnie-troett

hjemmeside-jul15

Én tanke på “Nov + des 2015: Turer, løping og leking

Det er hyggelig med en kommentar:

