Happy, happy, HAPPY!!! (endelig…..)

w-161015-8951nyX

  • Øyeoperasjon igjen
  • Tira 3 år
  • Ut på tur igjen
  • Kontroll hos øyelege: Endelig klar for et mer normalt liv😀

 

strek-1000-blaagraa-tynn

Onsdag 28. oktober: ØYEOPERASJON
Endelig hadde jeg vært infeksjonsfri lenge nok til at det andre øyet også kunne opereres på Ullevål sykehus.  Dagen etterpå var vi tilbake på sykehuset til kontroll – alt vel så langt.

Pga Tiras ørebetennelse måtte jeg holde meg langt unna henne slik at jeg forhåpentlig kan unngå infeksjon denne gangen.  Normale mennesker plasserer hundene bak grønne grinder, men hos oss ble det meg som ble plassert bak grønne grinder i et hjørne av stua. Der tilbragte jeg mesteparten av de første 7 dagene mens jeg lyttet til mange lydbøker, mens Tommy og Vidar tok seg av hundene.

Tirsdag 3. november: TIRA 3 ÅR
Tiras 3-års dag, og jeg kunne ikke engang klappe henne, men vi trente bittelitt i stua uten at jeg rørte henne🙂

w-161015-8973ny

Torsdag 5. november: TUR!!!!
Endelig er det lov å bevege seg litt mer, og jeg ble med på 1 km tur med begge hundene😀

Fredag 6. november: HÅRVASK OG HANDLERUNDE!
Ukas høydepunkt: Jeg kunne vaske håret igjen! Og – vi tok med hundene til Sauejordet og gikk litt der etterfulgt av en handlerunde😀

Tira fikk i tillegg 4 km løpetur med Tommy i regnvær.

Lørdag 7. november: TIRA PÅ LANGTUR
Tira og Tommy på langtur via både Dælivannet og Sauejordet, totalt ca 10 km – mobilbilder fra turen:

Tirsdag 9. november: TUR MED SYNSPROBLEMER
Vidar og jeg tok med hundene og gikk 2 km i skogen fra Steinskogen Gravlund. Vi fulgte etter Tira på gjengrodde stier, og det opererte øyet ga meg virkelig problemer med å komme hel fram,  men det gikk🙂

w-161015-8951nyX

w-161015-8713ny copy

gro-101115
Tirsdag 10. november: GOLFBANETUR
Endelig forsvant gassboblen i det opererte øyet, og jeg var veldig klar for å gå tur og forhåpentlig kunne se litt mer.

Som bestilt ringte Gro og snakket om tur, og Gro hentet Tira og meg, og det ble en herlig tur på 3,5 km på golfbanen hvor de firbente løp og løp.

Litt leking på Tira og meg ble det også, noe Gro har fanget på bildet til høyre.

 

 

Torsdag 12. november: SØLETE TUR
Vi fulgte etter Tira på sølete stier på motsatt side av Grini Næringspark, og jamen fant hun så sølete stier at jeg knapt våget meg inn i butikkene etterpå. Det ble ca 3 km med begge hundene.

w-161015-8859ny

w-161015-8802ny copy

På kvelden var Morten på besøk for å se landskampen – ikke den beste kampen – men det ble god mat og hyggelig likevel.

Fredag 13. november: GOLFBANETUR
Gro hentet Tira og meg, og vi gikk snaut 6 km på golfbanen fra Øverland i 11 varmegrader og strålende sol – en herlig opplevelse etter nattens plaskregn og vind.

Litt video av løpingen på golfbanen måtte på film:

Vimeo: https://vimeo.com/145638195
Youtube: https://youtu.be/RG0X74ZhrMs

bakgr-snoeflak-anim.gif


Lørdag 14. til mandag 16. november: TOMMY PÅ TURER

Tommy gikk 5 km tur med Tira på lørdag, og 2,5 km med Winnie, og fortsatte å gå tur også de nærmeste dagene. Mandag kom årets første snø, bare 1 cm, men nok til glatte veier både for gående og kjørende.

 

Tirsdag 17. november: ØYEKONTROLL – JIPPI!!!
Endelig var den spennende dagen her: Jeg skulle til kontroll av det nyopererte øyet, og jeg håpet øyelegen samtidig kunne gi meg en god grunn til at jeg de siste ukene hadde fått veldig mye dårligere syn på det øyet som ble operert i juli.

Alt ble SÅ mye bedre etter besøket hos øyelegen: 

  • Nyoperert øye: Det har grodd og jeg ser bedre😀
  • Øyet som ble operert i juli: Jeg trenger bare nye briller😀

Det betyr at brillene jeg kjøpte i begynnelsen av september ikke kan brukes lenger, dvs. de varte under to måneder.  Hvis jeg må kjøpe nye briller hver annen måned, blir dette dyrt, men nå har jeg begynt å handle hos Extra Optical, og da er det ikke noe problem lenger! Jeg bestilte et par prøvebriller for et par -tre uker siden, som bare skulle brukes til å klippe klør på hundene. Jeg var veldig fornøyd med service, rask levering, og ikke minst pris!

Nå har jeg bestilt nye briller derfra, så veldig snart kan jeg kjøre bil igjen, og ikke minst er jeg nå veldig klar for et mer normalt liv!!!

Tror det er to til som er veldig glade for det:

w-161015-8830nyw-161015-8847ny

w-161015-8834ny

4 tanker på “Happy, happy, HAPPY!!! (endelig…..)

Det er hyggelig med en kommentar:

