Flere langturer….

w-241015-gro4

To litt lengre turer på Tira (én med Tommy, og én sammen med Gro og meg).

Begge turer uten speilrefleks, men det ble mange mobilbilder og også litt video.

strek-1000-blaagraa-tynn

Fredag 23/10: Tommy & Tira på tur

Tommy var på tur i mørket igår, men dagens tur startet mens det var lyst, og de sendte mobilbilder fra turen. Da jeg fikk disse bildene, skjønte jeg hvor de var på vei. De gikk nesten 11 km tur hjemmefra til «lille Gråmagan»:

w-231015--3

w-231015-2

«Lille Gråmagan» med Dælivannet og Oslofjorden i bakgrunnen:

w-231015-1 Lørdag 24/10: Tur med Gro, Tilly og Izzy

Snaut 7 km tur på Tira og meg, litt mer på Gro og hennes firbente🙂

Turen startet fra Stein Gård, hvor vi gikk til Fiskelaus, og derfra fulgte vi stien mot Skriverberget, men før vi kom dit, forsvant Gro inn til høyre i skogen på leting etter en sti og en hytte. Vi andre fulgte etter så godt vi kunne – mye hogst og nedfalne trær i skogen…..

Gros stedssans var som vanlig svært god, jeg ante ikke hvor vi var…. Gro fant hytta, og vi kom oss ned til den, og gikk videre nedover og fant også en sti, men jeg ante fortsatt ikke hvor vi var….

Noen rundturer på nye stier vil jeg gjerne huske – dette var en av dem:
Jeg tror stien fra hytta gikk ned til stien vi pleier gå fra Fiskelaus, og derfra svingte vi inn på midtre sti til kirkegården. Vi tok tok så første sti til høyre (andre sti til høyre går til høyeste toppen til kirkegården), og vi endte nede på den lille stien som går parallelt med den brede stien til Fiskelaus, og den stien vi kom ned fra, har jeg aldri greid å se der før, men forhåpentlig finner jeg den nå igjen!

Bilder og video:
Måtte bare forsøke å ta en ny video av Tilly og Tira som løper og spretter så fornøyde foran oss, men fikk det ikke til denne gangen heller (må nok ta på briller når jeg skal bruke mobilen….), men litt video med bilder ble det uansett:

Vimeo: https://vimeo.com/143474097
Youtube: https://youtu.be/ZsWz5KetNsg

 

 

 

 

Én tanke på “Flere langturer….

Det er hyggelig med en kommentar:

