Agility i september

sept-agilityI september har Tira hatt mange friske dager, så vi kom endelig i gang med agilitytrening igjen:

  • 20/9: Trening på ett hopp (kurs med Peter Holmberg)
  • 27/9: Trening på Peter Holmberg-bane m/video
  • 29/9: Trening på dagtid med Barbro og sheltiene m/video

strek-1000-blaagraa

Søndag 20/9: Agilitykurs på Skui med Peter Holmberg

Endelig fikk Tira og jeg dratt til Skui, hvor det var kurs med Peter Holmberg. Anniken og Gro B var så snille at de tok med Tira på en times tur sammen med sine hunder siden jeg ikke kan gå. Da de var tilbake igjen, var Tira ferdig varmet opp, så hun fikk trene litt på et hopp. Det er mye man kan trene på ett hopp selv om man ikke kan bevege seg så mye 🙂 Moro å treffe igjen agilitygjengen – over 3 måneder siden vi sist var på Skui.

strek-1000-blaagraa

Søndag 27/9: Agilitytrening på Peter Holmberg-bane

Det har gått over 3 måneder siden vi var på trening, men vi er fortsatt ikke sikre på om Tira er helt bra igjen, men hun har ihvertfall hatt mange friske dager, OG jeg greier igjen gå, kanskje til og med løpe litt, OG ikke minst: Jeg kan igjen selv kjøre bil til trening 😀

peter-holmberg-lordag190915STTrening sammen med Anniken og Gro B på bane fra forrige lørdags kurs med Peter Holmberg. Hvis jeg har husket riktig, skal strekene vise anbefalt måte å gå banen på.

Banen var egentlig altfor vanskelig for oss, tenkte jeg,  så jeg briefet ikke lenger enn til 9, greide ikke huske mer heller. Tira syntes visst ikke banen var vanskelig, og det virket ikke som hun kan ha glemt noe som helst i løpet av disse 3,5 månedene som har gått siden vi trente sist! Flink hund!

Etter litt rot fra min side fordi jeg ikke greide huske banen, fikk vi til det vi prøvde oss på:

strek-1000-blaagraa-tynn

VIDEO:
Vimeo: https://vimeo.com/140601625
Youtube: https://youtu.be/60g1kcVxQJU

Gro og Nala viser Whisky og Germanese, og jeg var spent på hva som var raskest – ingen stor forskjell å se på nedenstående video. Jeg tok en wrap med Tira, for det trodde jeg ville være raskere med liten hund, og det var det:

Vimeo: https://vimeo.com/140588778
Youtube: https://youtu.be/T7gai1vaXq4

strek-1000-blaagraa

Tirsdag 29/9: Agilitytrening i solskinn på ting vi ikke kan

Barbro med Malou og Millie og jeg med Tira møttes til tur og trening i strålende høstvær.

Nyttig og hyggelig trening på akkurat det vi trengte 😀

KLIKK FOR STØRRE BILDE

KLIKK FOR STØRRE BILDE

Trening på:

  • Wraps
  • Germanese
  • Forced front cross
  • Innkalling hjul
  • Blindbytter
  • Fartsrunde

Husk:

  • Tren Germanese (hjemme) ved å slippe leke
  • Gjør blindbytte nærmere neste hinder

strek-1000-blaagraa-tynn

VIDEO:

Youtube: https://youtu.be/pE29GP8oGTQ
Vimeo: https://vimeo.com/140853197   

Neste trening:

  • Fremadsending
  • Bakbytter
  • Jaakko
  • Mer Germanese/tysker + Måvals/Forced front cross

strek-1000-blaagraa-tynn

 

Det er hyggelig med en kommentar:

