Agility i mai og juni

w-agilitytrening

Etter at jeg fikk synsproblemer, fikk vi likevel med oss noen agilitytreninger til, og selv om jeg egentlig så veldig lite av hva jeg gjorde,  redigerte jeg video fra treningene. Så ble Tira syk, og alt stoppet opp resten av sommeren – først i slutten av september kunne hun trene igjen.

strek-1000-blaagraa-tynn

Fredag 29/5-15: AGILITYTRENING
Agility-trening med Barbro og Gro A. Barbro hentet meg siden jeg pga synet ikke kan kjøre bil.

Et bilde tatt av Gro av Tira og meg – kopiert fra facebook:

w-agilitytrening

2015-komb36-agilitynerd-mangeVIDEO
Aldri har noen strevd mer med redigering, for jeg mer gjettet enn så hva jeg gjorde, men jeg kan bare ikke gi meg! Musikken som er lagt til er naturligvis: DON’T STOP ME NOW!!!


Vimeo:  https://vimeo.com/129309960
Youtube: https://youtu.be/v6dT2JcvMwI

strek-1000-blaagraa

Fredag 5/6: AGILITYTRENING
Trening med Barbro, og Barbro hentet meg igjen 🙂
På trening med både solbriller og solskjerm, og treningen ble en herlig vitamininnsprøytning som fikk meg til å glemme alle problemer.

Plan: Layering + bakbytte på rør

Layering2

VIDEO:
Musikken som er lagt til måtte bare bli: EYE OF THE TIGER
Vimeo: https://vimeo.com/129929086
Youtube: https://youtu.be/yirmjUWu-38

strek-1000-blaagraa

Søndag 7/6: NM I AGILITY I DRAMMEN
Fikk sitte på med Gro A, og det ble en herlig opplevelse med bl.a. Elin som Norgesmester og Beate på 4. plass 🙂

strek-1000-blaagraa

Mandag 8/6: FEIRING AV ÅRETS NORGESMESTER
På kvelden:  Anikken hentet meg, Malin kjørte meg hjem igjen. Elin var på Sollihøgda på kurs med Jan Egil Eide, og vi kom på overraskende besøk for å feire henne som norgesmester i agility.

strek-1000-blaagraa

Tirsdag 9/6: AGLITYTRENING
Barbro hentet meg – tur og agilitytrening på Skui. Sol og varmt! Forsøk på innlæring av precue for framforbytte. Bading av Tira etter trening 🙂

2015-komb52-2

VIDEO:
Vimeo: https://vimeo.com/130259424  
Youtube:https://youtu.be/kVOKBrimHxA

strek-1000-blaagraa

Fredag 12. juni:  TIRA SYK
Neste trening var planlagt 12. juni, men da hadde Tira fått en kraftig mageinfeksjon. Vi regnet med å være klare igjen uken etter, men det viste seg at dette tok mange, mange uker.

strek-1000-blaagraa

Jeg trengte å komme meg ut for å ikke sitte inne og gruble over synsproblemer, så heldigvis sørget mine treningsvenner for at jeg fikk med meg et par agility-aktiviteter til uten Tira:

Tirsdag 16/6: NYBEGYNNERKURS PÅ SOLLIHØGDA
Anniken hentet meg så jeg fikk være med og se på nybegynnerkurs som hun og Gro B holdt der. Jeg tok med kamera, og greide bare pga hukommelse å redigere  bilder, men greide ikke se om de ble ok. Her et lite utvalg:

strek-1000-blaagraa

Onsdag 17/6 – AGILITY»KURS» UTEN TIRA
Ann-Cathrin hentet meg, og vi dro uten Tira😦

peter-holmberg-juni2015

Kjempefin gjennomgang av Peter Holmberg bakbytte-teori av Anniken og Sissel:

Push hunden for å få rette linjer til neste hinder (dvs. treffe stiplede streker)

Huskeliste ved rørfelle – se på hinderet hunden skal ta, ikke hunden.

Layering av hopp 11 ved å ikke gå ut mot hinder 10.

strek-1000-blaagraa

 

Det er hyggelig med en kommentar:

