Tor 21/5: Agilitytrening med Tira

2015-komb49-foundation-foering

Barbro, Martine og jeg møttes til trening på dagtid i strålende sol og sterk vind. Vi satte opp tegning nr 4 av denne.

strek-1000-blaagraa-tynn

2015-komb49-foundation-foering

Første økt (ikke med på video): Bra fart på Tira, som forsvant dit hun ikke skulle, dvs. inn i rør nr 5 fra 2, og da jeg sendte rundt venstre vinge på nr 4, forsvant hun også inn i røret –  fine feller som føreren ikke hadde tenkt på😉  Vi endte med å jobbe oss gjennom 2-3 hindre av banen ad gangen🙂

Andre økt jobbet vi med å sende rundt hopp 4 på høyre side, dvs nærmest røret, og å passere rørinngangen på vei til nr 5. Vi jobbet også med tre mellom. Mer bevegelse i motsatt arm ser ut til å være lurt!

Tredje økt bare måtte jeg prøve dobbelt blindbytte igjen – trodde det skulle være enklere med større avstand mellom hoppene – det var det ikke – kanskje fordi Tira allerede hadde tatt hinder 2-3 flere ganger, så det var lite reaksjon på mitt blindbytte.   Vi fikk det til like dårlig til som sist😉

strek-1000-blaagraa-tynn

2015-komb49-foundation-foering-fartFjerde økt: Jeg hadde egentlig gitt meg siden Tira virket veldig sliten på tredje økt, men så ble jeg fristet til å trene fart og moro fra rør til rør. Det var lurt OG moro, for da fikk vi avsluttet uten at hun virket sliten, men veldig klar for mer smiley-ok4

strek-1000-blaagraa-tynn

VIDEO (første økt er ikke med):

Vimeo: https://vimeo.com/128632597 eller youtube:

Det er hyggelig med en kommentar:

