Man 18/5: Agilitytrening med Tira

serpDette ble en trening på mye av det vi ikke kan… Men – dermed også en veldig nyttig trening, selv om vi fortsatt ikke kan dette….  :-D

strek-1000-blaagraa-tynn

Vi nådde ikke noe annet enn den første tegningen. Klikk for stort bilde:

2015-komb49-foundationSerpentiner: Går greit

Tre mellom: Går absolutt ikke greit. Jeg gikk tilbake til den nye metoden jeg begynte med ifjor, men strever veldig for å vise hoppene normalt med motsatt arm…. På video ser jeg at jeg løfter albuen – må prøve å ha lavere arm, og må belønne threadle-arm mer!

«Push between»: Tja…. Det gikk en anelse bedre enn tre mellom, men jeg er for treg….

Dobbelt blindbytte for å tre mellom: Jeg har lenge hatt lyst til å prøve, og Tira gjorde det hun skulle, men jeg hadde ingen anelse om hvor Tira ble av…. Tror jeg må ha større avstand til hoppene, og naturligvis snu meg både tidligere og raskere.

strek-1000-blaagraa-tynn

Slalåm: Jeg satte opp 2 x 2 slalåm, dvs. 4 pinner slik som hjemme. Tira kjente igjen oppsettet selv om pinnene er annerledes, men hun konsentrerer seg så veldig at farten blir borte. Farten har ikke vært stor hjemme heller, og jeg liker slalåm-metoder hvor hunden har fart fra første stund…… Må i tenkeboksen om slalåm-metoder igjen!

Video på stativ som får med seg alt, er lurt! Da får jeg se også det jeg ikke gjør…..: Jeg «glemmer» Tira hvis vi begynner å snakke om noe under min økt, slik at hun bare svinser rundt meg uten å få kontakt. Det har jeg snakket til mange andre for…. Skjerpings!

VIDEO:
Lærerikt for meg for å se hva jeg gjør galt, og så mye annet er det ikke å se på dette videoklippet  ;-).
Vimeo:  https://vimeo.com/128310841 eller youtube:

Det er hyggelig med en kommentar:

