Fre 15/5: Agilitytrening med Tira

47-1

Barbro, Martine, Sissel og jeg møttes til trening på Skui kl 17, og klokka var nesten 21 før vi dro fra Skui igjen. Fantastisk dag med fantastisk treningsvær! Herlig måte å bruke fredagskvelden på!

strek-1000-blaagraa-tynn

Klikk for stort bilde 

2015-komb47-mangeVi satte opp denne kombinasjonen på gresset, med lavt møne til å begynne med. Tira er høyløpsk, og hodet er ikke helt med, men lekeinteressen er det ingenting i verden med, så det ble mye lek og lite trening, men jeg lærte noe og må huske noe:

HUSK:

  • Tre mellom: Jeg begynte ifjor med å bruke motsatt arm til å sende over hinderet, men på årets trening 4. mai ga jeg opp denne metoden. Idag innså jeg at jeg må gi metoden litt mer tid….
  • Selv om Tira har negative assosiasjoner til mønet, så trekker mønet veldig, så jeg må jobbe skikkelig for å få henne over hindre i nærheten av mønet. Det samme gjelder vippa og sikkert stigen.
  • Sende rundt hinder: Slipp leken og løp! Jeg fikk en ny forståelse av det etter å ha sett Sissel trene Milo🙂 Må bare tenke litt før jeg sender rundt…..
  • Bruk 1-2-3-leken med Tira før mønet, send så over hopp før mønet motsatt vei og løp fra med leken i hånda nærmest/over mønet. På den måten kan jeg greie å trene opp farten på egenhånd😀
  • Tren 1-2-3-leken mot leke både hjemme og på trening som oppvarming, gjerne kombinert med sitte-mellom-beina-kommando. Jeg har helt glemt bort den treningen som vi trente så mye da hun var valp.

Herlig fredags kveld på Skui hvor heggen blomstret og sola skinte:

150515-tira-0

VIDEO:

Vimeo:   https://vimeo.com/128026097 eller youtube.

 

 

 

 

 

Én tanke på “Fre 15/5: Agilitytrening med Tira

Det er hyggelig med en kommentar:

