Ons 13/5: Agilitytrening med Tira

2015-komb46Vi kom 20 minutter før for å varme opp, og da vi gikk retning gressbanen, så vi en mann på motsatt side av gressbanen. Jeg trodde han drev med en merkelig form for trening, men nei…… Selv om mannen var 70-80 meter unna, begynte Tira, som pleier ville hilse på alle, å bjeffe skremt mot ham, så jeg snudde og gikk tilbake. Heldigvis kom de andre før jeg var tilbake ved bilen, for dette ble en skummel opplevelse. Politiet ble kontaktet, men heldigvis forsvant mannen etter «bare» å ha oppført seg truende og revet opp noen kumlokk .

strek-1000-blaagraa

Banen jeg hadde laget var planlagt for 3 personer,  og en stund så det ut til at vi skulle bli 7 personer, men vi ble bare 5, så da var vel banen passe stor. Vippa ble ikke satt opp, og muren ble erstattet av et hopp:

Klikk for stort bilde:

2015-komb46

Tira var ikke på nett idag – hun har veldig mye løpetid🙂 Jeg startet først økt som om hun var som vanlig, men det ble mye rot. De neste to øktene var jeg forberedt på at hun ikke var på nett, så da gikk det bedre.

Snublingen på vei opp mønet 22. april har satt sine spor. Farten over mønet er veldig redusert.  Vi har litt å jobbe med der!

Strevde med blindbyttet på nr 4, og først etterpå gikk det opp for meg at dette var en Jenni-tuss og ikke en germanese….. Solveig gjør ting hun ikke kan😉

strek-1000-blaagraa-tynn

Husk:

  • Trene mer på «mellom» i stressede situasjoner = sitt mellom beina
  • Mønet må jobbes opp igjen!
  • Mønet (og vippa) trekker selv om det er skummelt
  • Må følge mer opp til rør under møne
  • Må sortere ut de morsomste lekene og bruke når hun har løpetid
  • Løp kortere og lek mer mens hun har løpetid
  • Belønn fart! Hun starter så bra, men for moro for meg å løpe videre….
  • Fortsette å være flink til å bytte leke mot godbit!
  • Trene Jenni-tuss + germanese hver for seg – idag blandet jeg det sammen.
  • Ser av video at det som fungerer best for mønet, er medhjelper etter mønet, og å bruke 1-2-3-leken før start.

VIDEO:

Vimeo: https://vimeo.com/127905508  eller youtube:

Én tanke på “Ons 13/5: Agilitytrening med Tira

Det er hyggelig med en kommentar:

