Man 4/5: Agilitytrening med Tira

040515-tira-3

Barbro og jeg ventet til regnværet sluttet før vi avtalte trening kl 18, så da ble det opphold også på dagens trening😀

strek-1000-blaagraa-tynn

Vi satte opp denne (klikk for større bilde):

2015-komb37-svensk-uttak1. økt: 
Startet med fartssirkel for deretter å prøve å unngå «rørfellene»…. Helt merkelig hvor vanskelig det var å få riktig timing på framforbyttene – jeg er altfor treg! Prøvde også å stå i midten i kjerrehjulet og variere hånd ut / hånd ned – fungerte bra!  Konklusjon: Framforbytter trengs mer trening på!

2. økt:
Briefet og gikk nummereringen til 11, og det gikk greit på første forsøk😀 Deretter litt trening på Jenny-tuss, dvs nr 17-9-8, hvor vi flyttet hopp 9 nærmere hopp 17,  og flyttet vekk hopp 1 for å gjøre det enklere. Har aldri fått til dette før, men trening hjelper😀 Tre mellom: Jeg prøvde igjen med å vise mot hoppet med motsatt arm, og det går fint når jeg bruker høyre arm, men det fungerer bare ikke når jeg bruker venstre arm. Må visst gi opp denne metoden og gå tilbake til gammel metode😉
Konklusjon: Gå tilbake til gammel metode for tre mellom

3. økt:
Briefet og prøvde gå resten av banen – ikke like enkelt🙂  Skulle prøve å få til en germanese på  nr 15 – men ble for sannsynlig at jeg ville sparke Tira, så jeg ga nesten opp. Måtte bare prøve det samme også på nr 18, og der gikk det greit, men der var det tilstrekkelig med en twist😉 Avsluttet med fartsrunde🙂
Konklusjon: Må trene mer på germanese hvor jeg sender mot venstre vinge først, og bør variere hvor mye til høyre neste hinder står!

Det ble masse trening på ting vi ikke kan. Vi var på trening i 3 timer til tross  for at at vi bare hadde 3 hunder! Jeg var fullstendig utslitt og stiv og støl etterpå😀

VIDEO:

Vimeo: https://vimeo.com/126965380  eller youtube:

4 tanker på “Man 4/5: Agilitytrening med Tira

Det er hyggelig med en kommentar:

