Ons 22/4: Agilitytrening med Tira

220415-tira-3

Mange hadde meldt seg på dagens agilitytrening, men 5 hunder uteble, så da ble det «bare» 8 hunder. Vi prøvde igjen Gro B’s forslag itl treningsopplegg,  dvs. første gruppe trener seg ferdig før andre gruppe begynner. Herlig med SÅ mange hjelpere på banen, en til å videofilme, en til å passe vippa og en til å hjelpe meg – ikke problem å sette dem alle i arbeid🙂

 

strek-1000-blaagraa-tynn

peter-holmberg-090315-tira

 

Vi satte opp en klasse 3-bane av Peter Holmberg – dvs. banen med den berømte «the Holmberg Double», men alle valgte vekk det doble hoppet.

De røde nummerne er banen jeg planla for Tira, og det kunne kanskje gått bra hvis hun ikke trynte på mønet første gang hun skulle over. Dermed måtte vi jobbe med å få henne over mønet isteden.

HUSK:

  • Tira løper i retning vippa så fort hun ser den – heldigvis hadde jeg bedt noen passe på at hun ikke gikk oppå – det må jeg definitivt fortsette med!
  • Og ikke minst må jeg i tillegg til leker også gi godbiter på banen – f.eks. bytte til meg leken med godbiter, for det må være godbitutdelingen på vippa som trekker.

strek-1000-blaagraa-tynn

VIDEO: 
Vimeo: https://vimeo.com/125781963 eller youtube:

 

Det er hyggelig med en kommentar:

