Årets første agility-trening med Tira

oneminddogs-florida-felt

Endelig klart for første utetrening på Skui, og konkurransetrening var planlagt. Tira og jeg skulle definitivt ikke gå konkurransebanen, bare prøve noen få hindre  for å se hva hun husket fra ifjor. Mine hofteproblemer er tilbake, så løpe regnet jeg ikke med å greie, og med to ganske rette rør på banen var det ikke annet å gjøre enn å «jukse» for å få til noe ….

strek-1000-blaagraa

oneminddogs-florida-felt-liten

Miniatyrbilde av hele banen øverst. Til venstre er den delen av banen vi prøvde oss på.

2 nesten rette rør – det krever at man bør kunne løpe for fullt…. Men – jeg hadde selv med banetegningen, så jeg kan ikke klage!

Jeg måtte jukse – dvs. jeg prøvde sende mot nr 1 fra lang avstand – flink hund – men jeg greide ikke verken løpe eller snu meg fort. Neste gang prøvde jeg å sende mot 2 fra lang avstand, og da nådde jeg fram.

Greg Derrett’s kjente sitat preget treningen: «Great Dog, Shame About the Handler»

strek-1000-blaagraaDet jeg må huske:

  • Det gikk greit å sende mot nr 1 fra lang avstand til å begynne med. Jeg burde belønnet det!
  • Det gikk greit å sende veldig skrått mot rør 2 hver gang – heldigvis belønnet jeg det 🙂
  • Tira tok hjulet istedenfor rør 3, og grunnen var bare at jeg ikke kom i riktig posisjon. Burde belønnet at hun tok hjulet riktig!
  • Hjulet var ikke glemt 🙂
  • Bakbytte på rør var glemt og må trenes på igjen!

Til tross for at treningsøktene ble litt for preget av mine problemer, var det herlig å være i gang igjen. Tiras kontakt, lekelyst, initiativ og løpeglede var helt topp 😀

Videobilder:

080415-tira2

 

 

 

 

 

 

 

 

3 tanker på “Årets første agility-trening med Tira

Det er hyggelig med en kommentar:

