Smeller-kveld, veterinær + VÅR :-)

w-060315-4340 copyxx

  • Smeller-kveld
  • Nytt veterinærbesøk med Winnie
  • Vår-smelting og sol-varme

strek-1000-blaagraa

MAN 2/3: SMELLER-KVELD:

Ann-Cathrin med Chilli og Inca, Kari med Timo og jeg med Tira møttes til nok en trening i smeller-kjelleren.

  • Begynte med blomsterpotter denne gangen, siden det er det jeg synes Tira har skjønt.
  • På banen løper hun raskt over beholderne til motsatt ende før hun begynner å søke skikkelig, men hun virket sikrere i funnene også på banen.
  • Ostekasser har vi ikke trent like mye, og de minner nok for mye om balanseputene vi trener hjemme, dvs. de er fine å gå på og snurre rundt på, men denne gangen ble jeg sikker på at hun markerte riktig også på dem.
  • Avsluttet med forenklet blomsterpottesøk, dvs. vi hadde satt bare noen få blomsterpotter på gulvet.

Moro å se skikkelig fremgang hos alle de firbente!

TIR 3/3: VETERINÆRBESØK MED WINNIE:

Ny runde for Winnie hos Cecilie Askvig med kiropraktikk, laser og akupunktur, men kun én nål i ryggen ved akupunktur, dvs Winnie slapp nål i kneet, som var det absolutt verste sist.

Før veterinærbesøket:
Winnie går fint, og hun traver med lett halting.

Etter veterinærbesøket:
Winnie går fint, men traving skjer igjen på tre bein eller med mye mer halting enn før veterinærbesøket.

Jeg måtte ut på rundtur for å få tak i mer Onsior –  det viste seg at omtrent ingen apotek har dette – må huske å ta en ringerunde neste gang!

VÅR: 

Snøen smelter, og kjøresporene i oppkjørselen begynner å bli isfri, men i hagen er det enten for mye snø til at det går an å gå der,  eller det er speilblank is, noe som også gjør det omtrent umulig for hundene å være der. Idag gravde Vidar fram våren, dvs. ihvertfall der hvor hundene går mest – endelig litt gress å se!!!

Tommy har tidligere sendt meg mobilbilder av snøklokker og krokus, men på dagens tur med Tira fant han endelig blåveis i skogen:

w-030315-001

ONS 4/3: VÅRSOL :-) 

Winnie blir visst verre etter hvert veterinærbesøk, og ryggen min blir også verre etter hvert veterinærbesøk  ;-) Akupunktur og laser tar lang tid, og for å holde Winnie, blir jeg stående i helt gal stilling altfor lenge.

Heldigvis ble det idag en strålende vårdag med sol, hvor jeg slapp ligge inne, men kunne ligge ute i sola – akkurat som hundene, dvs Winnie elsker å ligge i sola, mens Tira er under opplæring:

w-040315-4103

Tommy og Tira på tur, og fullmånen er på vei opp (mobilbilde):

w-050315-003

TOR 5/3:
Winnie er fortsatt verre, og ryggen min er verre. Turen jeg gikk med henne var veldig kort og gikk veldig, veldig sakte, noe som er veldig vanskelig for Winnie. Vidar og Tore dro innover til Morten og kom hjem veldig sent, så Winnie og jeg tok det med ro resten av dagen:

w-060315-4336  Innimellom lurer hun nok litt på om det ikke snart skal skje noe: w-060315-4340 copyxx

 

 

Det er hyggelig med en kommentar:

