Øyelege, ildsjel-nominasjon, turer, raw-bilder + andre bilder

w-240115-2667

* Snø og regn
* Endelig handletur
* Nominert til agilitysportens ildsjelpris
* Endelig fikk jeg time hos øyelege
* Mange turer – bl.a. løpetur med ny rekord for Tommy & Tira

strek-1000-blaagraa Det snør og er kuldegrader, det regner og er varmegrader – sånn omtrent annenhver dag. Tirsdag 27/1 var endelig oppkjørselen både måkt og strødd, og jeg kom meg ut på en lenge etterlengtet handletur. Sammen med fire andre er jeg nominert til agilitysportens ildsjelpris for 2014 (Norsk Agilityforenings side) – hyggelig og overraskende! Time hos øyelege har det ikke vært lett å få, men endelig fikk jeg slippe til fredag 30/1. Diagnose: Hull i netthinne. Jeg tviholder på troen på at dette er en skade forårsaket av fotografering mot solnedgang, selv om øyelegen var langt fra overbevist. Jeg skal videre til øyeavdelingen på Ullevål sykehus. Nytt sitat og bilde på hjemmesiden, og sitatet passer godt når jeg begynner å bekymre meg for øyeproblemene:

Worrying does not empty tomorrow of its troubles, it empties today of its strength. – Corrie ten Boom

Jeg har begynt å leke meg med å ta raw-bilder. Et veldig gult bilde tatt innendørs på et sted med dårlig lys, ble redigert som raw, og fargene ble mer normale:

Litt sol, mye skygge da Tira drev ute med ballen, og jeg prøvde flere innstillinger, også innstillinger jeg visste ville bli for mørke, for å kunne trene på å redigere raw-bildene: w-290115-2767 w-290115-2784 w-290115-2790 w-290115-2792 w-290115-2826 Lærerikt og definitivt noe jeg skal lære mer om! Mange turer med hundene har det blitt, både av Tommy og meg. Vanligvis går jeg ut på tur med Tira når Tommy kommer hjem, mens Tommy og Winnie går tur litt senere. Onsdag 28/1 gikk Tommy før oss og sendte dette bildet til meg: w-mob 001 Jeg tror Tommy hadde sjekket værmeldingen…..Fin snødekt vei tenkte jeg da jeg så bildet, så Tira og jeg gikk også til Øverland. Innen vi kom dit, plaskregnet det, og veien var speilblank is. Vi var ganske våte da vi endelig kom hjem – mens de andre to hadde kommet seg hjem akkurat idet det begynte å regne: w-240115-2632 Selv om jeg har gått tur med Tira på dagtid, går Tommy ofte en lengre ettermiddags-/kveldstur med Tira – som her på skogstur i blåtimen: w-mob 002X På søndag 1. februar dro han på veldig tidlig tur med Winnie, og også hun vil nå løpe tur🙂 w-240115-2558 w-240115-2557 Fortsatt tidlig på morgenen da han etterpå satte ny rekord med Tira, dvs. de løp 11,5 km på en og en halv time, til tross for noen pauser underveis. Også på tur med meg har Tira nå begynt å løpe mye mer enn før. w-240115-2563N w-240115-2607N

Bildet nedenfor sendte Tommy fra langturen: w-010215-002 Tommy sendte også et videoklipp, absolutt ikke beste kvaliteten, men moro (for meg) å se hvordan Tira løper:

                   

  To hunder som helst vil være ute hele tiden: w-240115-2667 w-240115-2551X

Det er hyggelig med en kommentar:

