Ons 22/10: Veterinærbesøk

tira-kristinhalleNytt besøk hos Kristin Halle hvor jeg forventet at alt skulle være bra med Tira, men dessverre…

strek-9-tynn

Igår ble jeg endelig sikker på at Tira har løpetid, etter at jeg har lurt på det i 14 dager.

Idag hadde vi time hos Kristin Halle til en siste sjekk før vinteren av Tiras rygg etter stigefallet, og skal jeg reise så langt, blir naturligvis også Winnie med for sjekk.

Winnie var helt bra etter sommerens rygg- og korsbåndproblemer.

Tiras rygg var også helt fin. Tegningen nedenfor viser stor forbedring i forhold til sist hvor hele ryggraden var rødmarkert:

tira-kristinhalle

Men – det lille rødmarkerte punktet på Tiras venstre kne var jeg ikke forberedt på etter så lang tid uten kneproblemer! Tira skal unngå gale vridninger, og må igjen holdes i ro, hvor lenge er uvisst. Forhåpentlig kan kneproblemene være forårsaket av løpetid, men det vil det ta måneder å finne ut av.

Kristin ville ha Tira til Katja for massasje om et par ukers tid, for Tira hadde igjen låsninger i korsrygg og bekken, noe som antagelig skyldes problemer med kneet.

Det er bare å krysse fingre for at kneproblemene går over helt av seg selv etter løpetid eller etter de to neste månedene med hormonendringer!

 

 

4 tanker på “Ons 22/10: Veterinærbesøk

  1. ufff og uff, god bedring, Jeg pratet faktisk med Cecile Askevig om dette med løpetid og halting,
    Hun mener bestemt at dette kan ha en sammenheng, Nala var ferdig med løpetid for ca 10 dager siden så jeg er spent på hvordan foten vil utvilke seg fremover. Foreløpig er det positiv frem gang.🙂

    Lik

Det er hyggelig med en kommentar:

