Tir 14/10: Agility på dagtid m/bilder + video

w-141014-4957LNok en herlig formiddagstrening sammen med Barbro med Millie og Malou, og nok en liten bane ble satt opp.

Denne gangen bygde vi på gresset, for det var opphold og forholdsvis tørt, men det var glatt, så jeg torde ikke løpe for fullt.

strek2-tynn

komb27-2014XMin plan idag var å trene fremadsending på de tre hoppene, og det ble kanskje det eneste jeg ikke trente, men forsetter er til for å brytes🙂

I tillegg hadde jeg ønske om å få ut hindre vi ikke så ofte tar fram, og det ble både hjul, mur og pølse🙂

Vi begynte med nybegynnerbanen + klasse 1-banen, og Tira ser ut til å øke farten på hver trening , men fartsbaner når jeg ikke tør løpe for fullt, går ikke helt bra🙂

Så gjøv vi løs på klasse 2-3-banen, og da fikk vi utfordringer😀

Forced Front Cross på nr 4: Tira har ikke lært å sakke farten for å komme rundt hoppet, men med innkalling, dvs. mindre fart, går det bedre.

Germanese på nr 8 var planen, for Barbro erfarte fort at Forced Front Cross også der, førte til at hunden tok røret. Istedenfor Germanese, endte jeg opp med en bevegelse som Tira fint tolket til Backlap, så da trente vi Backlap for første gang isteden.

Jeg trodde ikke Tira ville huske pølsa, men før jeg fikk bedt Barbro hjelpe meg å holde den opp, hadde Tira løpt gjennom:

w-141014-4931

Hjul og mur gikk også bra:

w-141014-4957

w-141014-4946

VIDEO:
Vimeo https://vimeo.com/109124188 eller youtube:

 

Malou i svevet over muren:

w-141014-4911


 På slutten av andre økt begynte det å plaske ned, så vi søkte tilflukt i bua. Det stoppet litt opp så vi fikk ryddet inn. Også den lille turen etter trening begynte i opphold, men vi gikk raskere og raskere tilbake til bilen pga regnet, og Tira hoppet til en forandring frivillig inn i bilen🙂

 

Det er hyggelig med en kommentar:

