Ons 8/10: Agilitytrening med Tira m/video

komb55-2014-081014Det plaskregnet mesteparten av dagen, men på kvelden var det opphold og fullmåne, men likevel veldig vått og rått. Det så en stund ut til å bli bare Ann-Cathrin og meg på trening, men det stoppet oss ikke fra å sette opp en full hoppbane + vippa🙂 Katrine kom heldigvis også, så da ble det 5 hunder.

strek2-tynn

Jeg fikk noen ønsker for trening fra Ann-Cathrin, og da ble denne banen, inspirert av Patrick Bucher, satt opp:

komb55-2014-081014Ann-Cathrins ønsker var:

  • Svinge ut av rett rør
  • Vippe
  • Slalåm med gjerder
  • Serpentiner
  • Fremadsending på hopp satt i forskjellige vinkler + ikke på rett linje.

Min bane fulgte nummereringen til 15, men deretter løp vi bare rett fram til hopp 11x.

strek2-tynn

Nr 5-6 – sving ut av rør: Jeg løp på nedsiden av serpentineren, og lurte på om det kunne føre til at hun ikke ville se meg over hopp 6, men hun har så stor sving ut av det rette røret, at det var ikke problem😉 Mer å trene på!

Slalåm med gjerder har gått bra på Skui før, men de siste to gangene har Tira dempet farten, og jeg tror gjerdene ikke står bra inntil pinnene. Også idag hadde hun dempet fart i slalåmen, så vi får trene på litt færre pinner på Skui. Hjemme, med annet og mykt gjerde, er farten en helt annen.

Nr 14 – motsatt rørinngang: Jeg må si Tiras navn i tillegg til hånd ned.

Vippa er preget av stigefallet, men hun er veldig ivrig på å gå oppå vippa hvis hun er veldig nær den, leverposteibåndet frister🙂 Da jeg prøvde ta det blå røret før vippa, noe som ikke ville vært problem før stigefallet, gikk hun oppå og av igjen. Dette skjedde hver gang jeg prøvde øke avstanden fram til vippa litt. Derfor var jeg ganske uforberedt på at hun etter å ha trent på vippa, stadig søkte tilbake til vippa når vi skulle trene fremadsending🙂

Fremadsendingen ble umulig å få til, for Tira skulle nemlig bare til vippa🙂 Hele 5 forsøk hadde vi på de to fremadsendingsetappene, før jeg tilslutt innså at vi måtte jobbe for å få til bare rett rør + hopp – greide det tilslutt ved hjelp av Ann-Cathrin og draleke. Jeg tror nok det er mer leverposteisug enn vippesug, men, men – vi tar tiden til hjelp🙂

Tira var litt merkelig idag, og det var hun på forrige kveldstrening også. Hun pleier aldri stikke av, men idag tok hun flere runder oppover veien. Generelt var hun ganske ukonsentrert, noe som «aldri» skjer. Jeg har lurt på om hun har løpetid, uten å ha sett andre tegn på det ennå, men det er over 7 måneder siden sist.

fartsrundeTreningen ble avsluttet med fartssirkel, og da var vippa ryddet vekk, og dermed gikk fartsrunden veldig bra🙂

Da fikk jeg også trent på det jeg egentlig hadde planlagt for treningen, men aldri fikk gjort før på avslutningen, dvs. fra rør til rør hvor jeg blir liggende bak (helt riktig at vi trengte trening på det, og vi trenger det fortsatt).

VIDEO fra dagens trening
Vimeo:  https://vimeo.com/108673741 eller youtube:

 

2 tanker på “Ons 8/10: Agilitytrening med Tira m/video

Det er hyggelig med en kommentar:

