Søn 28/9: Agility i solskinn – igjen :-)

280914--5Nyttig trening på Skui sammen med Beate og Elin på:

  • Lav stige
  • Slalåm med gjerder eller bøyler
  • Rett rør

 

strek5-tynn

Beate spurte for noen dager siden om jeg ville trene stige og slalåm, og er det to hindre vi trenger trening på,  er det nettopp disse to, dvs. såsant stigen er lav. Elin ble også med på treningen, så det ble en fin trening  med fokus på akkurat det vi trenger, og i tillegg var det nydelig høstvær!

I tillegg til lav stige + diverse slalåm, tok vi også ut et rett rør som vi trente på litt innimellom både for å ha det gøy, men også for å få fart fram mot og ut av røret ved at ball ble kastet.  Kastekurs ønskes!

Jeg begynte med stigen siden den er største utfordringen etter at Tira falt av, og Tira gikk over et par ganger, men så var stigen plutselig farlig igjen. Jeg løftet henne oppå nedgangen, og hun kunne vel ikke vist flere dempende signaler. Jeg ventet til hun sluttet å dempe og fokuserte fram mot leken, og da løp hun ganske raskt etter draleken som Beate holdt.

Det varierte stadig om Tira ville gå over eller ikke. Jeg fant ut at å ha henne ute mens de andre to hundene gikk over stigen, gjorde at hun bjeffet og dro i båndet og gikk over neste gang. Det hjalp også at jeg holdt en klikker i hånden. Dette får meg til å tro at hun må ha litt økt stressnivå for å ville gå over. Kanskje derfor hun hver gang har gått over første gangen…

Vi avsluttet med at jeg løftet henne opp på stigen og satte henne ned lenger og lenger mot oppgangen, og avsluttet da hun galopperte over mesteparten av stigen mot leken.

I tillegg trente vi slalåm – dvs. 8 pinner med gjerder og 4 pinner med bøyler. Ikke den samme farten som jeg har sett før, men hun gikk ihvertfall begge deler fra mange vinkler og avstander🙂 Tror jeg skal ta en tur til Europris imorgen for å kjøpe nye gjerder!

Noen video-bilder fra dagens trening:

 

 

Det er hyggelig med en kommentar:

