Tor 25/9: Agility i sooool

w-250914-0158 (1)Barbro og Martine hadde planlagt trening kl 12 idag. Jeg hadde planlagt husarbeid, men tvilte på at hybelkaninene forsvant selv om jeg brukte dagen utendørs i sola. Tommy ville gå tur med Winnie, så da dro Tira og jeg på agilitytrening idag også.

strek-8-tynn

SÅ utrolig deilig med trening på dagtid ute i strålende solskinn, akkurat passe varmt,  og på tørt gress 🙂 Tror Tira likte det også – hun var ihvertfall mer ivrig og gal enn vanlig 😀

komb41-2014-250914

Jeg hadde en bane som passer på gresset, med flere alternative muligheter for trening enn nevnt på tegningen:

Vi trente:

  • Wrap med blindbytte på hvit 3 mot 4
  • Tight sving til sort 3/grønt rør
  • Både hvit og sort 7
  • Prøvde få til tight sving på 5
  • Fremadsending (grønn strek)
  • Vi gikk banen til 12  – da greide jeg ikke løpe mer 🙂
  • Tira har visst blitt flink på hjulet – er en stund siden hun jukset 🙂
  • For første gang prøvde vi også bakbytter, både på rett rør og på hopp.
  • I tillegg satte vi opp mange slalåmer av forskjellig lengde, bl.a. en med 4 pinner og dobbelt sett med bøyler, noe Tira har prøvd bare en gang før, men hun husket! Det gikk ikke like raskt som på gjerdene, men vi fikk til vanskelige innganger og bakbytter, og farten kommer nok når hun blir sikrere 🙂

 

strek-8-tynn

Hadde bare videokamera med idag, men testet bildefunksjonen:

w-250914-0158 (1)

VIDEO:

Jeg satte opp stativ til videokamera, men mye ble for langt unna og noe forsvant ut av bildet, men nyttig for meg å se uansett. Martine overtok filmingen på siste økt:

Vimeo:  https://vimeo.com/107198771 eller youtube:

strek-8-tynn

TURER:

Mens vi var på trening, hadde Tommy gått 8,5 km tur med Winnie i området rundt Muren:

250914-001

Deretter gikk han 5 km med Tira, og det begynner visst å bli høst:

250914-002

Siden Tommy gikk turer, fikk jeg gjort unna litt husarbeid likevel 🙂

 

2 tanker på “Tor 25/9: Agility i sooool

Det er hyggelig med en kommentar:

