Ons 24/9: Agilitytrening med Tira

komb39-2014-240914Nybegynnertrening på Skui med følgende deltagere: Anniken, Ann-Cathrin, Katrine, Siv-Kjersti, Sissel og jeg – totalt 9 hunder.

Vi satte opp samme kombinasjon som forrige onsdag, men denne gang med bare vippa som felthinder, og i tillegg til pdf’n fra sist, hadde jeg fylt opp med masse mer å trene på  – alt finnes her.  

strek2-tynn

Tira og jeg trente:

komb39-2014-240914

  • Collection/Extension: Jeg tror jeg bremser tidlig, men videoen viser at jeg bremser for sent. Jeg må stanse litt før hoppet og heller bruke armen fram for å få Tira over.
  • Hånd inn/hånd ut: Tira leser dette bra, bare jeg ikke er for treg😉 Hun trenger fortsatt litt trening på de mest skrå rørinngangene.
  • Vippe: Jeg var spent på om hun ville ta vippa siden hun ikke ville det i Asker, men etter en litt forsiktig første passering, gikk det greit.

8 pinners slalåm med gjerder var satt opp lenger unna, og jeg tror jeg fikk trent det meste fra å sende fram, vanskelige innganger, og fra vanskelige innganger går jeg over til motsatt side (krysser bak), samt sitte på bakken ved midten av slalåmen og sende Tira inn så hun går slalåm mens jeg sitter på bakken.

VIDEO av det meste (unntatt slalåm) fra dagens trening – mest egnet for meg som skal se hva jeg må  forbedre:

Vimeo:  https://vimeo.com/107121048   eller youtube:

 

Det er hyggelig med en kommentar:

