Man 22/9: Agilitytrening på Løkenes med Tira

220914-loekenesNok en helt utrolig høstdag, og da Tira og jeg gikk formiddagstur fra Arboretet, var det sol og varmt. Jeg kan ikke si det samme om kvelden, da Ann-Cathrin, Marit og jeg hadde avtalt å møtes på Løkenes for trening på nytt sted og nye hindre. Det var lurt å ha tatt med varmere klær!

strek-mange-farger

220914-loekenes

En av mine baner var satt opp, og vi tok fram hjulet og mønet for å få sjanse til å trene også på det.

Alltid spent på om Tira vil leke nye steder, men det var intet problem😀

Tira forsvant inn i røret før jeg fikk sukk for meg, så alle rørene, muren, hjulet og mønet gikk veldig greit.

Tira var for rask for meg, slik at jeg rakk ikke fram til 4, men vi delte opp banen, og gikk den i flere etapper.

På andre økt skulle vi prøve vippa, men Askers vippe har ikke teppe, så den minnet nok Tira for mye om stigen og stigefallet, så det nyttet ikke få henne oppå. Løftet henne tilslutt opp på nedgangen, og selv den halvmeteren mot leverposteibåndet var visst veldig vanskelig, men det gikk🙂

Vi jobbet også med stigenedgangen, hvor Ann-Cathrin stod etter nedgangen med leke i bånd. Jeg hadde ingen tro på at Tira skulle være bedre på stigenedgangen enn på vippenedgangen, men nedgangen gikk faktisk veldig bra🙂

Jeg får nok trene litt mer i hagen på stige, og kanskje også begynne med en veldig lav vippe. Jeg har jo faktisk både vippe med teppe og vippe uten teppe🙂

Det er hyggelig med en kommentar:

