Tor 18/9: Veterinærbesøk med Tira

tira-180914Jeg hadde bestilt time hos Kristin Halle for å få Tira sjekket etter fallet fra stigen. Jeg hadde tenkt å sjekke dem begge før vinteren, og dette ble litt tidlig for Winnie siden hun var hos Cecilie Askvig i begynnelsen av september, så Winnie var bra🙂

strek3-tynn

Tira derimot hadde mange solide låsninger i både rygg og bekken, så det var godt jeg dro avgårde! I tillegg viste det seg at hun ikke strakk ut venstre bakbein, dvs. kneet er bøyd hele tiden. Jeg skulle gjøre øvelser etter tur ved å holde henne slik at hun såvidt stod på to med ryggen mot meg, slik at hun strakk ut knærne. Jeg skulle da klappe nedover mot/over kneet og kjenne etter at knærne var like. Nakken hadde kommet bemerkelsesverdig bra fra fallet🙂

Hun ville også at vi skulle ta en tur til Katja Petrell, slik at hun kan hjelpe til med å gjøre Tira bra igjen, så vi har fått time der neste uke.

Nytt datasystem hos Kristin, og jeg  fikk noen markerte tegninger, som jeg fikk beskjed om at jeg ikke må bli redd når jeg ser på…. Vel, jeg skjønner heldigvis ikke så mye annet enn at det ikke skal være rødt. Et sted bør jeg jo ta vare på dette:

tira-180914

Vi prøvde finne et sted å gå tur på vei hjemover, og endte ved Frogn kirke, men det var ikke så veldig fint å gå tur der, så turen ble kort. Vi dro videre på handletur på Coop Obs, og deretter kjørte jeg av feil, så vi endte i  skikkelig kø gjennom Oslo sentrum. Vi kom tilslutt til et trangt parkeringshus på Aker Brygge, slik at Tommy fikk hentet startnummer til Oslo halvmarathon.

Det er hyggelig med en kommentar:

