Man 15/9: Agilitytrening med Tira

2014-jump-large-team3ATilstede på dagens trening:
Elin, Gro A,  Kari,  Malin, Sissel, Siv-Kjersti og jeg – totalt 8 hunder.

strek-9-tynn

Stigetrening igår og idag: 
w-120914-4009Etter Tiras stygge fall fra stigen 10. september, har jeg satt opp en liten stige i hagen, dvs. en kort stige lagt på bruskasser. Hun har ikke nølt i det hele tatt med å gå over den lave stigen. Jeg har satt opp videokamera for å filme hvordan og hvor hun går, og hun har gått litt rart, dvs. fra høyre til venstre side, og hun har også sklidd og helt tydelig da blitt skremt. Det har gått bedre og bedre, og jeg har utfordret henne mer og mer. Tror jeg lager et eget stigeinnlegg, for jeg har mange tanker….

Idag møttes Sissel og jeg en time før de andre kom og tok ut mønet og stigen og bygde begge helt lave. Jeg konsentrerte meg om stigen, og Tira gikk over uten å nøle et titalls ganger, riktignok ikke like raskt som før, men ihvertfall ingen nøling. Rett før de andre kom, ser det ut som hun hopper av stigen litt for tidlig, og etter det ble det full stopp – hun skulle ikke opp på stigen mer – den var helt tydelig farlig! Det virket som hun plutselig husket at hun hadde falt ned.

Draleke på bakken etter stigen har alltid fungert, så jeg løftet henne opp på nedgangen – helt tydelig litt for langt opp for Tira, så jeg tok henne lenger ned.  Sissel stod med draleke i enden, og Tira raste etter draleken. Så kom Kari og presset meg til å fortsette og fortsette, og med Kari og draleken i enden, ble Tira ivrigere og ivrigere. Vi gikk gradvis lenger og lenger mot starten av stigen, og kom til enden av oppgangen, men da måtte vi gi oss og bygge bane.

Video fra stigetrening på Skui:
Youtube: http://youtu.be/kzaKLhDoFrc eller Vimeo:

Tålmodighet er en hundetreners viktigste egenskap, pleier jeg si på nybegynnerkurs. Best å smøre seg rikelig med det fremover, for det haster ikke🙂

2014-jump-large-team3A

Dagens bane – SÅ vanskelig å bygge….. Det ble ikke plass til oxeren, men kanskje like greit, for ingen av oss husket målene på den.

Nr 4 til 9:
Vi tok det gradvis, for plutselig var muren glemt – men det gikk raskt å huske den igjen🙂

Nr 14-9-10-11:
Serpentiner med Jennie-tuss-blindbytte ved 10 har jeg aldri fått til.  Nå greide vi det🙂

Møne:
Nøling til å begynne med, men ganske raskt var mønet like morsomt som det har pleid være🙂

Siv-Kjersti kom med deilig sjokoladekake idag🙂 Jeg liker slike treninger!

 

Det er hyggelig med en kommentar:

