Ons 3/9: Agilitytrening med Tira

BLINDBYTTE2-2Blindbytte-trening….

«Experience is that marvelous thing that enables you to recognize a mistake when you make it again» (and again…)
– Franklin P. Jones

strek-enkel-sjokkrosa

undulat

 

Tilstede på dagens trening: Ann-Cathrin, Katrine, Sissel, Vigdis og jeg – 7 hunder.

Det ble en helt super trening med både video og masse tilbakemeldinger!

Vi  fikk besøk av en liten og veldig tam undulat, som vi håper vi finner en eier til (jeg har stjålet Sissels bilde): 

strek-enkel-sjokkrosa

blindbytte-2-mmDet ble omtrent bare blindbytte-sekvensen vi trente på, og det stod definitivt øverst på listen over det vi trenger trene på!!!

Jeg tror jeg løper, men videoen viser veldig tydelig at jeg venter og venter😉

«Blindbytte utføres når man er sikker på at hunden tar forutgående hinder».

Det betyr her at jeg etter å ha sendt Tira i tunnelen, kan løpe helt til nr 3, men slik at jeg ser Tira over skulderen ta hinder 2. Hinder 3 markeres, men jeg venter nok ikke til jeg er sikker på at hun tar 3 før jeg tar blindbytte nr 2, men jeg har visst en flink hund, som skjønner ting hun ikke har lært🙂

strek-enkel-sjokkrosa

blindbytte

Nr 1:

Ser Tira over skulderen.

Nr 2:

Viser hinder 3.

Nr 3:

Det er her mulig å løpe rett fram slik at Tiras linje blir mot hinder 3, noe som gjør at jeg regner med at hun tar hinder 3 og kan ta blindbyttet tidlig. Tira må ha tolket et signal på forhånd riktig siden hun er så nær riktig hoppevinge.

Lurer på om jeg endelig skjønner litt mer av blindbytter….😀

strek-enkel-sjokkrosa

blindbytte-2-felt2

Det var litt mer å trene på  i tillegg til blindbytter, men det eneste jeg tok meg tid til, var stigen med hopp/rør før/etter og vippa.

Bør nok få noen til å legge leken etter stigen – blir lettere et hopp av feltet når leken ikke er der.

Glemte igjen at jeg skal la noen styre vippa bakfra…. Neste gang, kanskje…. Men – husket å belønne at hun blir på vippa, men gå-kommando mot ingenting må vi trene mer på!

Er SÅ fornøyd med dagens trening😀

strek-enkel-sjokkrosa

VIDEO:
Vimeo: https://vimeo.com/105290091

Alt: http://youu.be/yH2Jf2GtHRQ

Blindbytte-sekvensen er tatt fra en video – se 46 sekunder ut i dette videoklippet:
http://youtu.be/yH2Jf2GtHRQ

Det er hyggelig med en kommentar:

