Man 1/9: Agilitytrening med Tira

010914-kari12 hunder på dagens trening: Ann-Cathrin, Anniken, Barbro, Grethe, Gro A, Kari, Martine, Sissel, Tone og jeg, så vi satte opp to baner:

strek-tynn-blaagroenn

010914-kari

Vi startet på denne, som Kari hadde funnet på nettet (litt tegnet om for økt hinderavstand).

Jeg hadde problemer med å løpe, og måtte dele opp banen veldig.

Vi trente to økter på denne banen, og vi kom oss  gjennom det meste fra nr 3 ved å dele opp, og fikk også trent serpentiner med blindbytte.

strek-tynn-blaagroenn

LI vår 2014

 

Denne banen av Lise-Iren Hansen var Sissels forslag.

Nå måtte jeg jobbe enda mer med detaljer, for det var enda verre å løpe, men vi fikk trent:

  • Sving 3-4
  • Ved hjelp av bli sittende trente vi også 1 til 4.
  • Variasjon mellom rett fram fra 4 til 8 og sving fra 4 til 5.
  • Variasjon mellom 2 til 3 og 2 til 4
  • Jobbet mye med tight sving ut fra buet rør, for da måtte jeg ikke løpe🙂 Men det var vanskelig å få Tira til å svinge tight ut av buet rør (gikk bedre ut av rett rør) = mer på treningslisten!

 

strek-tynn-blaagroennIngen slalåmtrening på oss idag, og muligens savnet Tira det, for da vi var hjemme igjen, ville hun ut, så jeg slapp henne ut i hagen mens jeg stod på trappa. Da løp hun bort og tok slalåmen helt alene🙂

 

 

 

Det er hyggelig med en kommentar:

